کد خبر: ۵۰۸۶۱۳
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹

کاهش واردات نفت کره جنوبی از ایران

واردات نفت خام کره جنوبی از ایران ۴۷ درصد در ژانویه امسال نسبت به ژانویه سال گذشته کاهش یافت و به ۹۵۰ هزار و ۱۳ تن یا معادل ۲۲۴ هزار و ۶۳۲ بشکه در روز رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
 کاهش واردات نفت کره جنوبی از ایران که در ژانویه به پایین‌ترین میزان در ۱۵ ماه اخیر سقوط کرد، تا حدودی منعکس کننده از دست رفتن نفتکش سانچی پس از برخورد با یک کشتی‌ باری چینی بود. این کشتی حامل ۱۳۶ هزار تن میعانات ایران به مقصد کره جنوبی بود که قرار بود به شرکت پتروشیمی "هان ووآ توتال پتروشیمی" تحویل داده شود. در این سانحه، هیچ یک از ۳۲ خدمه کشتی نجات نیافتند.

کره جنوبی که پنجمین واردکننده بزرگ نفت در جهان است، عمدتا میعانات ایران را خریداری می‌کند و خریدش از ایران پس از بر چیده شدن تحریم‌ها در سال ۲۰۱۶، افزایش یافته است.

اما  واردات میعانات کره جنوبی از ایران از نوامبر سال ۲۰۱۷ که صادرات ایران به دلیل تعمیرات در میدان گازی پارس جنوبی کاهش یافت، با افت مواجه شد.

ایران در رقابت با عربستان سعودی و حفظ مشتریان آسیایی، قیمت فروش رسمی نفت خود را در فوریه کاهش داد.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز،آمار گمرکی کره جنوبی نشان داد در مجموع، کره جنوبی ۱۳.۲۵ میلیون تن یا معادل ۳.۱۳ میلیون بشکه در روز نفت در ژانویه وارد کرد که ۷.۱ درصد در مقایسه با ۱۲.۳۷ میلیون تن در مدت مشابه سال میلادی گذشته افزایش  داشت.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین