کد خبر: ۵۰۸۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۸۵ - ۲۰:۴۱

دانشجویان معترض به مجلس شکایت کنند

آفتاب‌‌نیوز :  عده‌ای از این دانشجویان حتی به حکم ادامه تحصیل مشروط خود اشاره کردند که بر اساس آن، در صورت انجام هرگونه فعالیتی که از نظر وزارتخانه مضر تلقی شود، بلافاصله و بر اساس تعهدی که ناگزیر از امضای آن بوده‌اند از دانشگاه اخراج خواهند شد.

«شهریار مشیری»، عضو کمیسیون آموزش مجلس هفتم، با انتقاد از این گونه اعمال «خلاف قانون» وزارتخانه، از تمامی دانشجویانی که با چنین شرایطی مواجه شدند دعوت کرد تا با مراجعه به کمیسیون آموزش به طرح شکایت علیه تضییع حقوق خود بپردازند.

مشیری در گفت و گو با خبرنگار سیاسی آفتاب ضمن بیان این نکته که «من به شدت با گزینش غیر علمی دانشجویان مخالفم» گفت: تنها معیار گزینش دانشجویان ملاک علمی است و هیچ معیار دیگری برای گزینش دانشجو قابل قبول نیست.

این نماینده مجلس هفتم تصریح کرد: ما حق نداریم مانع ادامه تحصیل هیچ کس بشویم. هر دانشجویی که در کنکور توانسته است نمره مورد نیاز را اخذ کند باید بتواند به ادامه تحصیل بپردازد. در مورد فعالیت افراد نیز نمی‌توان پیش‌داوری کرد. دانشگاه‌ها کمیته انضباطی دارند و قطعاً با هر دانشجویی که عمل خلافی را مرتکب شود برخورد خواهند کرد و از این بابت نیازی نیست که ما به گزینش دانشجویان بپردازیم.

مشیری در پایان با اشاره به این نکته که «این اعمال موجب تضعیف پایه‌های علمی دانشگاه‌ها می‌شود» تاکید کرد: .از تمامی دانشجویانی که با این مشکل روبرو هستند می‌خواهیم که به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مراجعه کنند. قطعاً نمایندگان مردم در این کمیسیون به این مشکلات رسیدگی خواهند کرد..
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین