کد خبر: ۵۰۸۷۴
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۸۵ - ۲۰:۲۷

فرانسه: ایران به دنبال شکاف در جبهه غرب است

آفتاب‌‌نیوز : خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر نوشت، دوست بلازی در گفت‌وگو با هفته‌نامه «والور اکتوئل» هشدار داد که اگر در جامعه جهانی شکاف ایجاد شود ایران به فعالیت‌های هسته‌ای خود، از جمله غنی‌سازی اورانیوم ادامه خواهد داد. 

او تأکید کرد: باید به تلاش‌های در حال انجام برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران ادامه داده شود زیرا در غیر این صورت احتمال رویارویی افزایش می‌یابد و این مسأله می‌تواند موجب ایجاد اختلاف بین کشورهای طرف مذاکره با ایران شود.
 
این گزارش می‌افزاید: مقامات ایران بر تمایل ایران به راه‌حل دیپلماتیک تأکید کردند، از جمله محمدعلی حسینی سخنگوی جدید وزارت خارجه ایران گفت، آمریکا باید کمی صبور باشد و حسن‌نیت و صداقت خود را برای آغاز مذاکره نشان دهد. 

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری ایران نیز روز چهارشنبه در داکار به خبرنگاران گفت: ما خواستار گفت‌وگو و مذاکره هستیم و دلیلی برای اعمال تحریم وجود ندارد. 

به نظر می‌رسد کشورهای 1+5 نیز که پیش از این با صدور قطعنامه شورای امنیت علیه ایران به توافقی نسبی رسیده بودند، با آغاز مذاکراتی بین علی لاریجانی و خاویر سولانا نمایندگان ایران و اتحادیه اروپا که تا حدی نیز سازنده توصیف شده است بار دیگر به یافتن راه‌حل دیپلماتیک در مورد مسأله هسته‌ای ایران امیدوار شده‌اند و به همین دلیل در جلسه روز چهارشنبه شورای حکام آژانس بیانیه‌های صادر شده درباره ایران لحن نسبتاً ملایمی داشت و از ایران می‌خواست که راه مذاکره را برگزیند. 

سومین جلسه دیدار لاریجانی و سولانا که قرار بود روز پنجشنبه در پاریس برگزار شود به طور ناگهانی به تعویق افتاد و این مسأله بار دیگر تردیدهایی را در مورد امکان‌پذیر بودن دستیابی به توافق ایجاد کرد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین