کد خبر: ۵۰۸۸۱۲
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶

مهدوی‌کیا صدرنشین ایرانی‌های بوندس‌لیگا

یک رسانه آلمانی ۱۰ بازیکن برتر ایرانی تاریخ بوندس‌لیگا را معرفی کرد که نام مهدی مهدوی‌کیا در صدر دیده می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
در تاریخ رقابت‌های بوندس‌لیگا تاکنون ۱۲ بازیکن ایرانی توپ زده‌اند که برخی از آنها عملکرد بسیار خوبی در این رقابت‌ها داشتند. مهدی مهدوی‌کیا برای هامبورگ و فرانکفورت بازی کرد. مهدوی‌کیا خیلی خوب به حمله ‌اضافه می‌شد و عملکرد خوبی برای تیم‌هایش داشت. او در مدت حضور در ۲۵۵ بازی ۲۹ گل به ثمر رساند.

بعد از مهدوی‌کیا، وحید هاشمیان در فهرست ۱۰ نفره قرار دارد. او بوخوم را در حالی ترک کرد که همه به او «هلی‌کوپتر» می‌گفتند. او برای هامبورگ هم به میدان رفت و در ۲۰۸ بازی ۳۸ گل به ثمر رساند.

بازیکن دورگه مورد علاقه کی‌روش یعنی اشکان دژاگه یکی از بازیکنانی بود که تیم جوانان آلمان را برابر جوانان اسرائیل همراهی نکرد و بعدها به عضویت تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در آمد. او در ۱۵۸ بازی بوندس‌لیگا حاضر بود که موفق به ثمر رساندن ۱۹ گل شده است. علی دایی در این فهرست رتبه چهارم را دارد. بهترین گلزن تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران که بیشترین بازی را برای ایران در آن زمان انجام داده بود و تنها بازیکن تاریخ فوتبال است که بیش از ۱۰۰ گل ملی را به ثمر رسانده است.

او تنها در تیم بایرن مونیخ عملکرد چندان خوبی نداشت. دایی در ۱۰۷ بازی ۱۹ گل به ثمر رساند. فریدون زندی متولد آلمان بود و برای تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران بازی کرد. او در تیم‌های کایزرسلاترن و فرایبورگ بازی کرد و عملکرد خوبی در بوندس‌لیگا داشت. او در ۵۵ بازی حضور داشت و موفق شد شش گل به ثمر برساند. جادوگر فوتبال کشورمان در رتبه ششم قرار دارد. کریمی بزرگترین کشف ماگات برای تیم بایرن مونیخ بود که در ۳۴ بازی سه گل به ثمر رساند.

کریم باقری در پست هافبک میانی نقش ستون و بازیکن محوری را بر عهده داشت و در تیم آرمینیا بیله‌فلد بازی کرد.

او در ۲۹ بازی به میدان رفت که ثمره آن چهار گل بود. دانیل داوری دروازه‌بان تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در تیم آینتراخت برونشواک بازی کرد و با این تیم به بوندس‌لیگا صعود کرد تا حضور در بالاترین سطح فوتبال آلمان را تجربه کند.  او تجربه حضور در ۲۹ بازی را دارد. غزال تیزپای فوتبال ایران زمانی در تیم کلن آلمان عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشت و با حضور در ۲۰ بازی ۵ گل به ثمر رساند. امیر شاپورزاده آخرین نفر این فهرست است که بعد از حضور در هانزاروستوک به تیم فرانکفورت رفت و در چند تیم در لیگ دسته یک آلمان هم توپ زد. او در ۱۶ بازی حضور داشت اما گلی به ثمر نرساند.
ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین