کد خبر: ۵۰۸۹۰۳
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱

پیشنهاد خصوصی شدن خودرو و سایپا

وزیر صنعت،‌معدن و تجارت درباره خصوصی سازی ایران خودرور و سایپا گفت: چالشی مقابل خصوصی‌سازی سایپا و ایران خوردو وجود ندارد و به بورس هم دراین زمینه پیشنهاداتی داده شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد شریعتمداری  درباره خصوصی سازی سایپا و ایران خودرو گفت: هیچ گونه چالشی مقابل خصوصی سازی سایپا و ایران خوردو وجود ندارد و این کار باید به تدریج صورت بگیرد، در حال حاضر هم به بورس پیشنهاداتی داده شده است.

شریعتمداری ادامه داد: بخش قانونی خصوصی شده و در میز هیأت مدیره ایران خودرو صندلی دارد و طبیعی است که این مسیر ادامه پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: آن بخش دولتی صرف که سهام شرکت سازمان نوسازی و توسعه صنعتی کشور است کمتر از ۱۵  درصد سهم دارد.

وزیر صنعت،‌معدن و تجارت درخصوص کاهش تعرفه‌های خودروهای هیبریدی عنوان کرد: تعرفه خودروهای برقی در حال حاضر همان ۵ درصد قبل است که ۴ درصد را مطابق قانون نمی‌توانیم تغییر دهیم و یک درصد هم حداقل نرخ تعرفه‌های قانونی است.

وی درباره انتقاد تولید کنندگان داخلی مبنی بر این که عملکرد وزارت صنعت منجر به نابودی تولید شده است، گفت: وزرات صنعت، معدن و تجارت وارد کننده هیچ چیز نیست، همه واردات کالا از طریق بخش‌های دولتی انجام می شود و عمده آن چه وارد می‌شود بر اساس تعرفه‌های مصوبی است که دولت تصویب کرده است.

وی تاکید کرد: هیچ‌گونه کار سلیقه‌ای در دولت وجود ندارد و تمامی کارهای که انجام می‌شود بر مبنای مقررات حاکم است.

ایلنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین