کد خبر: ۵۰۹۶۸۰
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲

خرید و فروش تسلیحات آمریکایی در وبسایت‌های تروریست‌های سوری

براساس تحقیق صورت گرفته از سوی شبکه خبری سی.ان.ان، مشخص شد که تسلیحات تامین شده از سوی آمریکا برای نیروهای دولتی عراق، در یک بازار آنلاین تروریستی در سوریه در حال خرید و فروش است.
آفتاب‌‌نیوز :
شبکه خبری سی.ان.ان در تحقیق خود آورده است: پرتابه‌های نارنجک، مسلسل‌های سنگین، دوربین‌های گرمایشی و حتی خودروهای زره‌پوش همگی در کانال‌های آنلاین تروریست‌ها وجود دارند؛ همچنین به قاچاقچیان نیز توصیه‌هایی برای ورود یا خروج افراد به داخل یا خارج از سوریه شده است.

این شکبه خبری همچنین یکسری پیام تبادلی میان برخی افراد در ادلب سوریه و یک مخبر را منتشر کرده که در آن پیام‌ها، مخبر با استفاده از یک برنامه رمزگذاری شده در تلگرام، درباره تخفیف به منظور خرید تفنگ ام-16 صحبت کرده است.

در ادامه گزارش شبکه خبری سی.ان.ان همچنین آمده است، تفنگ ام-16 دارای شماره سریالی است که کارشناسان سلاح می‌گویند با آن دسته از تسلیحاتی که در جریان برنامه کمک‌رسانی آمریکا به نیروهای امنیتی عراقی داده شد، همخوانی دارد اما در 2014 به دست داعش افتاده است. فروشنده این سلاح مدعی است که این سلاح در جریان ناکامی 2015 آمریکا در ایجاد یک نیروی میانه‌رو از شورشیان به منظور مقابله با داعش در سوریه به دست این گروه تروریستی افتاده است.

این فروشنده در پیام آخر خود بدون توضیحی موافقت کرد تا با خریدار در مسجد "ابو نور" در ادلب دیدار کند، خریدار توضیح می‌دهد که می‌خواهد این سلاح را آزمایش کند.

با وجود آنکه سایر تسلیحات در وبسایت این گروه تروریستی در دسترس است، شبکه خبری سی.ان.ان توضیح می‌دهد که نمی‌تواند این مساله را تایید کند که آیا تمامی این تسلیحات موجود هستند یا خیر اما این احتمال وجود دارد که دست کم وجود یکسری از این تسلیحات معتبر باشند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین