کد خبر: ۵۰۹۸۰۹
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵

تروریستهای بوکوحرام ۱۱۱ دختر نیجریایی را ربودند

پلیس نیجریه اعلام کرد که در پی یورش مجدد شورشیان وابسته به گروه تروریستی بوکوحرام به دبیرستانی شبانه روزی در شمال شرق نیجریه، بیش از ۱۱۰ دختر دانش آموز ناپدید شده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
دوشنبه گذشته شاهدان عینی از یورش شورشیان وابسته به گروه تروریستی بوکوحرام به یک مدرسه شبانه روزی در شمال شرقی نیجریه خبر دادند.

 به گفته این شاهدان عینی، تروریستهای بوکوحرام سوار بر کاروانی از وانت ها با ورود به شهر «داپچی» در ایالت «یوب»، اقدام به تیراندازی و منفجر کردن برخی مناطق کردند. اما دختران دانش آموز و آموزگاران این مدرسه شبانه روزی با شنیدن صدای مهاجمان گوش به زنگ شدند و به سرعت از محل گریختند.

اما اکنون پلیس نیجریه از ناپدید شدن بیش از ۱۱۰ دانش آموز دختر خبر می دهد که بیم آن می رود توسط عناصر تروریستی بوکوحرام ربوده شده باشند.

«عبدالمالکی سانمونو» کمیسر عالی پلیس ایالت یوب نیجریه با اعلام خبر ناپدید شدن این دانش آموزان دختر پس از حمله عناصر تروریستی بوکوحرام به دبیرستان محل تحصیل آنها، به خبرگزاری الجزیره گفت که حضور و غیاب دانش آموزان نشان می دهد که فقط ۸۱۵ تن از مجموع ۹۲۶ دانش آموز این مدرسه شبانه روزی تا اواسط روز سه شنبه به این دبیرستان بازگشته اند.

سانمونو گفت که نمی تواند تأیید کند آیا این دانش آموزان ناپدید شده توسط بوکوحرام ربوده شده اند یا خیر؛ و اینکه تمام دختران دانش آموز در این مدرسه شبانه روزی زندگی نمی کنند؛ و برخی ممکن است در زمان حمله، در مدرسه حضور نداشته اند.

این کمیسر عالی پلیس افزود که وضعیت بسیار حساس و بحرانی است.

به رغم عدم تأیید این احتمال که دانش آموزان ناپدید شده در واقع ربوده شده اند، این حادثه والدین دانش آموزان را با بیم و نگرانی فزاینده ای روبرو ساخته؛ چرا که یادآور ربوده شدن گروهی از دختران دانش آموز از مدرسه ای در نیجریه در آوریل ۲۰۱۴ است.

یکی از بستگان یک دانش آموز ناپدید شده به خبرگزاری فرانسه گفت: «دو روز است که این دختران ناپدید شده اند و نمی دانیم که اکنون در کجا بسر می برند».

وی در ادامه افزود که »با درنظر گرفتن این احتمال که این دختران دانش آموز به برخی روستاهای مجاور گریخته اند؛ به جستجو پرداختیم اما هیچ حاصلی نداشت. ما اکنون بیم آن داریم که بدترین اتفاق ممکن روی داده باشد».

با این حال، سانمونو تأکید کرد که مدیر این دبیرستان شبانه روزی «تأکید کرده است» که در زمان یورش مهاجمان بوکوحرام، هیچ دانش آموز دختری از مدرسه ربوده نشد.

گفتنی است که از آغاز شورش عناصر وابسته به گروه تروریستی بوکوحرام در سال ۲۰۰۹ با هدف برقراری یک دولت اسلام گرا در نیجریه، بیش از ۲۰ هزار تن کشته و دو میلیون نفر از ساکنان مناطق شمال شرقی نیجریه مجبور به ترک خانه های خود شدند.

گفتنی است که تاکنون این گروه مسلح تروریستی ۲۷۶ دختر دانش آموز نیجریایی را از شهر «چیبوک» ربود ه اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، این در حالی است که «محمدو بوهاری» رئیس جمهور نیجریه به تازگی گفته بود که دوران خشونت ورزی بوکوحرام «رفته رفته رو به پایان است!»


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین