کد خبر: ۵۱۰۰۹
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۸۵ - ۰۲:۲۱
رئیس موسسه خاورمیانه روسیه:

غرب از تحریم ایران به جایی نمی‌رسد

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش سایت خبری "راس بالت" رئیس موسسه خاورمیانه روسیه بر این باور است که بسياری در جهان آماده حمايت از ايران در رويارويی با غرب هستند و مسئله فعلی این است كه آيا غرب می‌تواند در برابر ايران بايستد؟ آيا اصلاً غرب می‌تواند در مقابل کشوری قرار بگيرد كه دارای هدف بوده و اولويت‌هايی ملي خود را دنبال می‌كند؟

ساتانوفسکی در ادامه این گزارش با اشاره به اینکه جنگ 34 روزه میان اسرائیل و حزب‌الله لبنان قدرت ایران را در تمامی منطقه به خوبی نشان داده آورده است: در حال حاضر بسیاری در غرب و شرق به این موضوع می‌اندیشند که چگونه می‌توان جلوي ايرانی كه بدون دعوت وارد باشگاه قدرتهای هسته‌ای شده است را گرفت. 

رئیس موسسه خاورمیانه روسیه با اشاره به تهدیدات غرب برای تحریم ایران و احتمال بی‌نتیجه بودن این تحریم‌ها می‌آورد:‌ غرب، تهران را تهديد به تحريم مي‌كند، در حاليكه رهبران ايران از تحريم نمي‌ترسند. این در حالی است که صرفنظر كردن از تحريم سخت نيست، چرا كه تهران نشان داده كه قادر است حتي در وضعيت تحريم هم فن‌آوری و تجهيزات هسته‌اي را بدست آورد. در رابطه با مردم آن هم بايد گفت كه فشار بر آنان، تنها حلقه مردمی به دور رهبرانش را محكمتر می‌كند.

رئيس موسسه خاورميانه روسيه بر اين عقيده است كه گفت‌وگو با ايران هر چقدر هم كه دشوار باشد، تنها راه حل مشكلات است. به نظر وی برای مذاکره با ایران بايد سال‌ها و يا ده‌ها سال وقت گذاشت زیرا در صورت موفقيت اين سياست، كل منطقه بطور حقيقی از جنگي بزرگ كه می‌تواند در آينده تبديل به مناقشه‌اي هسته‌ای شود، دور خواهد شد، این در حالی است که  براي موفقيت در اين خصوص هم نياز به قابليت‌های برجسته ديپلماتيك، مهارت سياسي عالی و خوش اقبالی فوق‌العاده است و جامعه جهاني می‌بايست در اين ميدان خود را محك بزند.

این کارشناس روس معتقد است که از نقطه نظر جهان اسلام، غرب تضعيف شده و ضعيف‌تر نيز خواهد شد. این در حالی است که ادامه روند اسلامي شدن اروپا و تمايلات تند در ميان مسلمانان اروپا، ناتوانی ائتلاف جهاني به رهبري آمريكا براي فايق آمدن بر اوضاع عراق، تبديل افغانستان به اصلي‌ترين توليد كننده جهاني مواد مخدر و اتفاق‌نظر و مواضع جهان اسلام كه در نتيجه "جنگ صليبی" براه افتاده در غرب بر ضد آنان در حال بوجود آمدن است، همگی گويای اين واقعيت است كه سخن گفتن از اعمال فشارها بر ايران كاري بيهوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین