کد خبر: ۵۱۰۱۷
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۸۵ - ۰۱:۴۲
عذرخواهی پاپ نتیجه‌ای نداشت!

اعلان جنگ القاعده به پاپ

آفتاب‌‌نیوز : در بیانیه اینترنتی گروه «شورای مجاهدین» که گفته می‌شود توسط اعضای القاعده در عراق رهبری می‌شود، آمده است: ما به پرستندگان صلیب (پاپ) می‌گوییم که شما و غرب شکست خواهید خورد همانطور که در عراق، افغانستان و چچن شکست خورده‌اید. 

این بیانیه که در سایت اینترنتی گروه القاعده منتشر شده، می‌افزاید: «ما صلیب‌ها را خواهیم شکست و شراب را خواهیم ریخت. خدا به مسلمانان کمک خواهد کرد که بر رم پیروز شوند. به یاری خدا گلوی آنها را خواهیم شکافت». 

رویترز در ادامه می‌نویسد در شهر بصره عراق، نیز بیش از 150 تظاهرکننده بر ضد پاپ شعار دادند و تمثال او را به آتش کشیدند. در این تظاهرات پرچم‌های آلمان، آمریکا و اسرائیل نیز آتش زده شد. 

اظهارات پاپ در یک سخنرانی در روز سه شنبه گذشته که در آن از اسلام به عنوان دینی طرفدار خشونت یاد شد، خشم و اعتراض مردم و رهبران کشورهای اسلامی را برانگیخت. 

این گزارش می‌افزاید، پاپ سفیران واتیکان در کشورهای اسلامی را مأمور کرده است که با مقامات حکومتی و دینی آنها دیدار کرده و موضع احترام‌آمیز پاپ در مورد اسلام را برای آنها توضیح دهند. 

در همین زمینه، ژاک شیراک رئیس جمهور فرانسه نیز روز دوشنبه اگرچه مستقیماً از اظهارات اخیر پاپ انتقاد نکرد ولی به طور کلی گفت که افراد باید در گفتار خود دیپلماسی و احتیاط بیشتری نشان دهند. 

او در گفت‌وگو با رادیوی دولتی فرانسه اظهار داشت: من قصد و وظیفه ندارم در مورد سخنان پاپ اظهار نظر کنم بلکه به طور کلی معتقدم که همه ما باید از هر چیزی که موجب ایجاد تنش بین افراد و ادیان می‌شود، اجتناب کنیم. 

شیراک همچنین تأکید کرد که باید از مرتبط ساختن اسلام که دینی بزرگ و قابل احترام است با اسلامگرایی افراطی که به کلی ماهیتی متفاوت و سیاسی دارد، خودداری شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین