کد خبر: ۵۱۰۲۲۹
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳

واکنش آیت‌الله مکارم به درگیری برخی دراویش با نیروی انتظامی/این گروه هم طرفدار عرفان کاذبند

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: مسئولان مراقب عرفان های کاذب باشند، بارها گفته‌ ایم عرفان‌های کاذب سر از مسائل خطرناک دینی و اجتماعی و اخلاقی در می‌آورند که یک نمونه ‌اش همین حادثه دردناک تهران بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله مکارم شیرازی روز شنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بیان کرد: حادثه ناگواری که بتازگی در تهران اتفاق افتاد و منجر به شهادت چند تن از ماموران انتظامی و بسیجی و موجب تخریب و سوزانده شدن اموال مردم شد، مورد تاسف شدید گردید.

وی افزود: ما به روح همه آن شهیدان درود می‌فرستیم که در راه حفظ امنیت هموطنان خود، جان خود را به وسیله عده‌ای از درویش‌های گمراه از دست دادند.

وی ادامه داد: این جنایت تاکنون در کشور ما سابقه نداشت که شخص تبهکاری سوار ماشین شود و مردم بیگناه و مدافع امنیت را زیر بگیرد و به قتل برساند؛ آری این عارفان کاذب این بدعت را به نام خود ثبت کردند. 

آیت الله مکارم شیرازی گفت: در واقع آنها کار داعشی‌ها را انجام دادند، داعشی‌ها همان وهابیان طرفدار توحید کاذبند که همه را غیر از خود کافر می‌پندارند و خونشان را مباح می‌دانند، این گروه هم طرفدار عرفان کاذبند و از جهاتی شبیه به هم هستند.

وی بیان کرد: امیدواریم مسؤلان محترم وقتی می‌خواهند درباره آنها سخن بگویند مراقب تعبیرات خود باشند و چیزی برخلاف آموزه‌های دینی که نتیجه معکوس خواهد داشت نگویند و نیز امیدواریم همه آن تبهکاران به زودی به جزای کار خود برسند.

جمعی از اراذل و اوباش دوشنبه شب (30 بهمن امسال) در اقدامی غیرقانونی و کاملا تهاجمی با تجمع در خیابان پاسداران تهران (محدوده کلانتری 102) ضمن ایجاد بی نظمی، ناامنی و درگیری در سطح منطقه، 3 مامور پلیس و یک نیروی بسیجی را حین انجام وظیفه برای برقراری نظم و امنیت به شهادت رساندند.
خبرآنلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین