کد خبر: ۵۱۰۲۵۴
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰

ورود خودروهای ۲ دیفرانسیل و موتورهای ۲۰۰ سی‌سی به "یخاب" ممنوع شد

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست آران و بیدگل گفت: با توجه به وجود زیست‌گاه‌های محیط زیستی طبیعی منطقه یخاب با دستور دادستان آران و بیدگل ورود خودروهای۲ دیفرانسیل و موتورهای ۲۰۰ سی‌سی به یخاب ممنوع اعلام شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 الهیار دولت‌خواه امروز(شنبه) در حاشیه بازدید از مناطق حفاظت شده یخاب، اظهار کرد: بدون شک اولین و مؤثرتری راه برای کمک به حفظ زیست‌گاه‌ها و طبیعت منطقه کنترل ورود و خروج خودروهای سنگین به این مناطق است که باید به شکل دقیق کنترل و رصد شود.

وی افزود: پس از حکم ممنوعیت ورود خودروها به منطقه مرنجاب تصمیم بر این شد برای حفظ و حراست بیشتر مناطق و پناهگاه حیات وحش یخاب این منطقه نیز مورد توجه بیشتر قرار گیرد و از تخریب بی‌رویه این منطقه استراتژیک طبیعی و جانوری جلوگیری شود.

دولت‌خواه تصریح کرد: این تصمیم در راستای کمک به حفظ گونه‌های نادر جانوری و گیاهی موجود منطقه و جلوگیری از برهم خوردن امنیت و آرامش زیستگاه جانوران ارزشمند گرفته شده و امیدواریم افرادی که برای تفریح به این مناطق می‌آیند مراقب ورود بی‌رویه و غیرمجاز باشند تا با مشکلی مواجه نشوند.

رئیس اداره حفاظت از محیط‌زیست آران و بیدگل گفت: هدف از این اقدام کمک به حفظ اکوسیستم منطقه و حفظ محیط زیست و طبیعت منطقه است در غیر این صورت زمین خدا ارث پدری هیچ‌کس نیست و باید مانند خانه هر انسانی از آن حراست شود تا برای نسل‌های بعد هم قابل استفاده باشد و این رسالت هر مسلمانی است که از داده‌های خدا مراقبت کند و بهتر از قبل برای نسل بعد باقی گذارد.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین