کد خبر: ۵۱۰۴۷۰
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
تبلیغات

برای انتخاب یک وکیل با تجربه به چه نکاتی دقت کنیم؟

وکلا تمایل دارند در زمینه‌های خاصی از حقوق تخصص داشته باشند؛ زیرا این رشته تحصیلی بسیار وسیع است. برخی حقوق املاک را پوشش می‌دهند؛ در حالی که دیگران تجارت، خانواده، مالکیت معنوی، مهاجرت، اشتغال، تصادف/جراحت، ورشکستگی، حقوق کیفری یا حقوق مدنی را دنبال می‌کنند.
برای انتخاب یک وکیل با تجربه به چه نکاتی دقت کنیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

آیا می‌دانید معیار‌های انتخاب وکیل خوب چیست و چگونه باید یک شخص مناسب برای حوزۀ موردنظر خود انتخاب کنید؟ مانند حسابدار یا پیمانکار، باید در انتخاب وکیل عاقلانه برخورد کنید. شما نه تنها اطلاعات محرمانه‌ای را با این شخص به اشتراک می‌گذارید، بلکه به او می‌سپارید که به شما مشاوره حقوقی مناسبی ارائه دهد.

از صلاحیت‌ها و هزینه‌ها تا حوزه حقوق و محل، چندین جنبه وجود دارد که باید به عنوان معیار‌های انتخاب وکیل خوب در نظر بگیرید. در ادامه بیشتر به این موضوع می‌پردازیم.

برای انتخاب وکیل به نکات زیر دقت داشته باشید

در اینجا ۸ فاکتور که هنگام جستجوی وکیل باید به آن‌ها توجه کنید، وجود دارد:

بلندمدت یا کوتاه مدت؟

پس از مشخص شدن نیاز به کمک و مشاوره حقوقی، مشخص کنید که آیا به وکیل کوتاه مدت نیاز دارید یا بلند مدت. این بستگی به کاری دارد که می‌خواهید انجام دهید. به عنوان مثال، آیا برای مشاوره در مورد وضعیت حقوقی کنونی به وکیل نیاز دارید؟ این ممکن است فقط به استخدام کوتاه مدت یا مشاوره نیاز داشته باشد. در مقابل، اگر به دنبال فردی هستید که تمام امور حقوقی شما را به طور نامحدود اداره کند، ممکن است به یک وکیل بلندمدت نیاز داشته باشید.

حوزه حقوق

وکلا تمایل دارند در زمینه‌های خاصی از حقوق تخصص داشته باشند؛ زیرا این رشته تحصیلی بسیار وسیع است. برخی حقوق املاک را پوشش می‌دهند؛ در حالی که دیگران تجارت، خانواده، مالکیت معنوی، مهاجرت، اشتغال، تصادف/جراحت، ورشکستگی، حقوق کیفری یا حقوق مدنی را دنبال می‌کنند.

وکلا همچنین می‌توانند برای طیف گسترده‌ای از شرایط آماده باشند؛ در این صورت از آن‌ها به عنوان وکلای عمومی یاد می‌شود.

با این حال، اگر به وکیل در زمینه کسب و کار احتیاج دارید، ممکن است بخواهید شخصی را انتخاب کنید که تجربه‌ای در زمینه حقوق شرکت‌ها دارد. متناوبا، در صورت نیاز به تسویه حساب در مورد املاک یکی از عزیزان، بهترین وکیل ملکی گزینه خوبی خواهد بود.

برای انتخاب یک وکیل با تجربه به چه نکاتی دقت کنیم؟

وکیل من شناخته شده است؟

هنگامی که شخصی را برای انجام خدمات یا ارائه مشاوره استخدام می‌کنید، باید اطمینان حاصل کنید که او فردی شناخته شده و معتبر است. شاید لازم باشد از افرادی که قبلا با آن‌ها کار کرده اند، مشورت کنید. همچنین می‌توانید به صورت آنلاین از خدمات ارجاع استفاده کنید تا بتوانند شما را با وکیل دارای مجوز محلی متناسب آشنا کنند.

توصیه‌ها یا ارتباطات شخصی نیز می‌تواند ارزشمند باشد، مانند دوستان یا خانواده‌ای که با وکیل خاصی کار کرده اند.

مکان

قوانین هر کشور متفاوت است. این بدان معناست که شما باید به دنبال فردی در منطقه خود باشید که با الزامات قانونی منطقه آشنا باشد.

اگر به طور اتفاقی در مناطق روستایی با منابع محدود زندگی می‌کنید، می‌توانید از روش‌های دیگر تماس مانند تلفن یا ایمیل برای بحث در مورد مسائل کوچکتر استفاده کنید. با مسائل حقوقی بزرگتر یا مشاوره طولانی مدت، مهم است که شخص نزدیک خود را پیدا کنید تا بتوانید یک رابطه قابل اعتماد و رو در رو ایجاد کنید.

تجربه

یکی دیگر از معیار‌های انتخاب بهترین وکیل در تهران یا شهر‌های دیر، تجربه اوست. علاوه بر شخصی با تخصص در زمینه حقوق مورد نیاز شما، وکیل را انتخاب کنید که موارد مشابهی با پرونده شما داشته باشد. می‌توانید به سادگی از آن‌ها بخواهید یا وب سایت شرکت خود را بررسی کنید و اطلاعات مربوط به سابقه فعالیت آن‌ها را بیابید. وکیل با تجربه بیشتر ممکن است ارزشمندتر باشد؛ اما به شرطی که تجربه آن‌ها با شرایط و بودجه شما مطابقت داشته باشد.

هزینه و صورتحساب

هنگام انتخاب وکیل، هزینه موثر خواهد بود. این که چقدر حاضرید هزینه کنید به خودتان بستگی دارد. این می‌تواند هزینه ساعتی، نرخ ثابت، هزینه احتمالی، هزینه قابل مذاکره یا حتی نگهدارنده هزینه‌های آینده باشد.

دریابید که آیا هزینه شامل هزینه‌ها (مانند حمل و نقل، بایگانی و سفر) می‌شود یا خیر؛ زیرا این هزینه‌ها همیشه یکسان نیستند و می‌توانند جداگانه صورتحساب شوند.

ارتباطات

ارتباط با سازگاری و در دسترس بودن همراه است. اغلب، بین کاغذبازی و جلسات ممکن است تمایل به عدم ارتباط وجود داشته باشد. سعی کنید در ابتدا ارتباط فعالانه برقرار کنید. روش ارتباطی دلخواه خود را ذکر کنید و در مورد ساعات کاری خود بحث کنید. این امر از ملاقات یا تماس‌های تلفنی از دست رفته جلوگیری می‌کند. در مورد زمان ورود منظم به توافق برسید تا درباره به روزرسانی‌ها بحث کنید و سوالات خود را مطرح کنید.

یک وکیل خوب همچنین باید برای توضیح مسائل پیچیده وقت بگذارد و به شما توصیه‌های ساده در مورد وضعیت خود ارائه دهد. همچنین قبل از تصمیم گیری در مورد برنامه اقدام، مجموعه‌ای از راه حل‌ها را به شما ارائه دهد.

انتخاب وکیل مناسب برای شما

انتخاب وکیل ممکن است زمان بر باشد. یک وکیل باکیفیت ارزش استخدام را دارد، حتی اگر قبل از تصمیم گیری در مورد یکی از آن‌ها تحقیق و مصاحبه کنید. مهم‌تر از همه، یافتن وکیلی که متناسب با نیازها، بودجه و رفاه شما باشد، به شما آرامش می‌بخشد؛ زیرا مطمئن هستید که آن‌ها به دنبال منافع شما هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت گروه حقوقی وکلای پیروز به ادرس http://vokalayepirouz.com مراجعه کنید

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین