کد خبر: ۵۱۰۵۱۹
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۲

بازگشت رکوردشکن گردشگران به پاریس

شمار گردشگران خارجی در پاریس به بالاترین میزان خود در یک دهه اخیر رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :
پس از چند حمله تروریستی در پاریس و افت صنعت گردشگری به سبب نگرانی‌های امنیتی، سال ۲۰۱۷ با بازگشت مجدد گردشگران به پایتخت فرانسه همراه بود و بهترین آمار در جذب توریست خارجی در این شهر طی ۱۰ سال اخیر به ثبت رسید.

مسئولان گردشگری پاریس اعلام کرده‌اند میزان رزرو هتل‌ها در پاریس و منطقه وسیع‌تر "ایل دوفرانس" با ۳۳.۸ درصد رشد همراه بوده و شمار گردشگران ژاپنی، آلمانی و آمریکایی نیز جهش بزرگی داشته است.

شمار گردشگران خارجی پاریس از ۳۲.۴ میلیون نفر در سال ۲۰۱۵ به ۳۰.۹ میلیون نفر در سال ۲۰۱۶ نزول یافته بود، کاهشی که بخش اعظمی از آن واکنش توریست‌ها به حملات تروریستی بویژه در نوامبر ۲۰۱۵ بود که به کشته شدن ۱۳۰ نفر انجامید.

گردشگری پاریس در سال ۲۰۱۷ شاهد رشد ۹.۹ درصد در داخل این شهر و رشد ۹.۵ درصدی در ناحیه "ایل دو فرانس" بوده که شامل منطقه کاخ ورسای نیز می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، موزه لوور با ۸.۱ میلیون گردشگر، محبوب‌ترین جاذبه نزد گردشگران بوده و پس از آن کاخ ورسای با ۷.۷ میلیون بازدیدکننده و برج ایفل با ۶.۲ میلیون گردشگر قرار گرفته‌اند.

بزرگرترین بازگشت گردشگران نیز مربوط به ژاپنی‌ها بوده که میزان رزرو آنها در منطقه "ایل دو فرانس" ۳۲ درصد رشد داشته است این در حالی است که حضور بریتانیایی‌ها در پاریس به سبب جدایی از اتحادیه اروپا و کاهش قدرت خرید تنها رشد ۲/۴ درصدی داشته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین