کد خبر: ۵۱۰۶۴۱
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

معاون بهداشت سپاه: در سوریه و عراق حضور داریم

معاون بهداشت، امداد، درمان و اموزش پزشکی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه این نیرو در خارج از کشور حضور دارد، گفت: ما با دعوت جبهه مقاومت برای کمک به آنها در حوزه پزشکی، وارد عراق و سوریه شدیم.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار احمد عبداللهی در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه امداد و درمان سپاه جان هزاران نفر از رزمندگان جبهه مقاومت را نجات داده و حضور مثمرثمر در منطقه داشته است اظهار کرد: در این زمینه نیز ما شهید قاسمی و شهید  احمدی را تقدیم اسلام کرده‌ایم.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی ادامه داد: ما همچنین در میانمار و زلزله‌ چند ساله پیش پاکستان نیز حضور داشته و به مردم خدمات ارائه کردیم. در زلزله‌ کرمانشاه نیز نیروهای درمانی سپاه و ارتش جزو اولین نیروهایی بودند که راهی منطقه شدند. این زلزله‌ ساعت 21:20 رخ داد و سامانه‌های درمانی ما ساعت 22 راهی سرپل ذهاب شد و ساعت 6 صبح فردا بیمارستان‌های صحرایی ما آنجا دائر شده بود. در مجموع شش بیمارستان صحرایی در این مناطق برپا شد و در حال حاضر همچنان سپاه در حال خدمت رسانی به مردم این مناطق است.

عبداللهی خاطر نشان کرد: پیکر جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای اخیر نیز درمجموعه سپاه با مشارکت پزشکی قانونی در حال شناسایی است. بهداشت و درمان سپاه در سالهای پس از انقلاب اسلامی پیشرفت‌های قابل قبولی داشته است. به طور مثال در بخش تشخیص دی ان ای و درمان شیمیایی ما قطب کشور هستیم. پیشرفتهای پزشکی سپاه از دوران دفاع مقدس آغاز شد و پس از این دوران پیشرفتهای چشم‌گیر و تحسین برانگیزی به دست آمد به گونه‌ای که امروز مفهوم توریست درمانی در کشور مطرح بوده و از سایر کشورها برای درمان به کشور ما می آیند و این به معنای رشد و پیشرفت پزشکی کشور است که سپاه هم در این پیشرفت نقش داشته است.

معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران با بیان اینکه این نیرو در نقاط حاشیه کشور نیز خدمات خود را به مردم ارائه می کند خاطر نشان کرد: همه ساله میلیاردها تومان در این مناطق برای خدمت‌رسانی هزینه می‌شود. بیشترین خدمات ما نیز در استان‌های محروم کشور مثل سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خراسان جنوبی و استان‌های غربی است.

وی ادامه داد: ما سامانه‌های درمانی خود را متناسب با شرایط بحران و همچنین تهدیدات آماده می کنیم و در این زمینه نیز پیشرفتهای خوبی به دست آورده‌ایم. ما آمادگی خود را در تمرینات اختصاصی یا برقراری بیمارستانهای صحرایی حفظ می کنیم. سامانه‌های درمانی ما چابک و سیار هستند تا در کوتاهترین زمان بتوانیم آنها را مستقر کنیم. سامانه‌های پزشکی ما پیشرفت زیادی کرده و حتی دشمن به دنبال شناسایی این سامانه‌ها است. ما متناسب با تهدیدات سامانه‌های پزشکی خود را ارتقا دادیم. ما در کمتر از یک ساعت می توانیم بیمارستان صحرایی را حتی در سخت‌ترین شرایط مستقر کرده و خدمات ارائه کنیم. برخی کشورهای همسایه نیز خواهان خرید این سامانه‌ها هستند و ما در آینده براساس تفاهمنامه با آنها، این سامانه‌ها را در اختیار آنها قرار خواهیم داد.

معاون بهداشت، امداد، درمان و اموزش پزشکی سپاه پاسداران درباره همکاری بهداشت و درمان سپاه با سایر بخشهای پزشکی و درمانی کشور اظهار کرد: ما با سایر بخشهای درمانی کشور تعامل و همکاری مشترک داریم و تجربیات را با یکدیگر تبادل می کنیم و ما حتی تمرین و رزمایش مشترک هم داریم.

عبداللهی با بیان اینکه پنجشنبه هفته جاری ششمین دوره آیین اهدای جایزه ملی شهید دکتر محمدعلی رهنمون را در خرمشهر برگزار خواهیم کرد، گفت: این آیین با مشارکت وزارت بهداشت، کمیسیون بهداشت مجلس، بخشهای درمانی نیروهای مسلح و دانشگاه‌های برگزار می شود که این هدف این همایش تجلیل از ایثاگران و شهدای جامعه پزشکی است. ما براساس شاخص‌های عمومی مثل ترویج ارزش‌های دینی، روحیه انقلابی و تفکر بسیجی و شاخص‌های اختصاصی مثل نوآوری و خلاقیت و ایفای نقش موثر در خدمات امدادی در دفاع مقدس و جبهه مقاومت برگزیدگان را انتخاب خواهیم کرد. هدف از برگزاری این آیین انتشار روحیه ایثارگری و تجلیل از ایثارگران وشهدای جامعه پزشکی است. سخنران اصلی این مراسم سرلشکر صفوی خواهد بود.

وی همچنین ادامه داد: کنگره علمی طب رزم نیز در روز چهارشنبه (9 اسفند) در بیمارستان صحرایی آبادان برگزار می شود. این کنگره بخش‌های مختلفی دارد که در یکی از این بخشها پزشکان حاضر در جبهه مقاومت تجربیات خود را به دانشجویان منتقل می کنند.

سردار عبداللهی در پاسخ به پرسشی در خصوص اقدامات سپاه برای درمان بیماران پروانه‌ای گفت: ما در حال درمان برخی از این بیماران در سپاه هستیم اما باید یک بستر قانونی برای درمان آنها فراهم می شد و آنها م انند بیماران صعب العلاج تحت پوشش درمانی قرار می گرفتند ما با رایزنی که با رئیس کمیسیون بهداشت مجلس داشتیم و همچنین همکاری آقای نوبخت که باید از زحمات وی تشکر کنیم، توانستیم به این بستر قانونی دست پیدا کنیم. دو ماه پیش هیئت  دولت این بیماران را تحت پوشش درمانی قرار داد و مسیر قانونی برای درمان آنها فراهم شد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین