کد خبر: ۵۱۰۷۱۹
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۸

اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه کره‌شمالی را تشدید کرد/تعویق تمدید تحریم‌ها علیه روسیه

شورای اروپا همگام با قطعنامه ۲۳۹۷ شورای امنیت سازمان ملل از تشدیدتحریم ها علیه کره شمالی به بهانه برنامه هسته ای و موشکی این کشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
شورای اروپا امروز همگام با قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل دوشنبه تحریم ها علیه کره شمالی به بهانه برنامه هسته ای و موشکی این کشور را تشدید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه صادره از سوی شورای اروپا در این خصوص آمده است: این شورا اقدامات محدودکننده علیه کره شمالی را با نهائی کردن الحاق تمهیدات اعمالی شورای امنیت در قطعنامه ۲۳۹۷ (مصوب سال ۲۰۱۷ میلادی) در قوانین اتحادیه اروپا افزایش داده است.

بر اساس این بیانیه، تحریم های سازمان ملل فهرستی از ۷۹ فرد و ۵۴ شرکت از کره شمالی را پوشش می دهد.

این در حالیست که ۵۵ فرد و ۹ شرکت به صورت مستقل در لیست تحریم های اتحادی اروپا قرار دارند.

لازم به ذکر است دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا جمعه گذشته از تصمیم خود برای اعمال تحریم های جدید علیه ۵۶ واحد تجاری و کشتیرانی در ارتباط با کره شمالی خبر داد.

ترامپ در این رابطه گفته بود: من اعلام می کنم که ما در حال وضع گسترده ترین مجموعه تحریم های جدید علیه حکومت کره شمالی هستیم.

اتحادیه اروپا تمدید تحریم‌ها علیه روسیه را به تعویق انداخت

همچنین یک مقام آگاه در اتحادیه اروپا از تعویق تمدید تحریم‌ها علیه روسیه خبر داد.

یک مقام آگاه در اتحادیه اروپا امروز دوشنبه به خبرگزاری اسپوتنیک در این خصوص اعلام کرد: این اتحادیه آماده تصمیم گیری درباره تمدید تحریم ها علیه شهروندان و شرکت های روسی و اوکراینی نبوده و تاریخی نیز برای این موضع تا کنون مشخص نشده است.

مقام آگاه در اتحادیه اروپا ادامه داد: به دلیل رویه داخلی، این موضوع امروز (در نشست وزرای خارجه عضو) انجام نشده و تاریخ جدیدی نیز برای آن اعلام نشده است.

گفتنی است، در حالیکه کریمه در سال ۲۰۱۴ با اجرای یک همه پرسی به الحاق مجدد خود به روسیه قاطعانه رأی داد؛ غرب به سرکردگی آمریکا می کوشد تا این اقدام را به عنوان تعدّی مسکو به اوکراین قلمداد کند.

در همین رابطه، توافقنامه خروج سلاح های سنگین از مناطق درگیری شرق اوکراین شامل «دونستک» و «لوهانسک» اواخر ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ به امضاء رسید و به موجب آن اوکراین و جدایی طلبان روس گرا ۴۱ روز فرصت داشتند تا به طور کامل این تسلیحات خود را از منطقه خارج کنند. 

لازم به ذکر است، تا کنون اعضای گروه موسوم به «نرماندی» با هدف برقراری صلح میان گروه های درگیر در شرق اوکراین چندین نشست برگزار کرده اند. در ۱۱ فوریه سال ۲۰۱۵، این گروه (با حضور رهبران اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان) موفق شد توافق صلحی موسوم به «پیمان مینسک» را در شهر مینسک پایتخت بلاروس به امضاء برساند. این توافق مجموعه گام هایی برای اتمام منازعات در مناطق بحرانی شرق اوکراین را در خود جای داده است. توافق مذکور، دربرگیرنده آتش بس، خارج کردن تسلیحات از مناطق درگیری، تبادل زندانیان و انجام اصلاحات قانون اساسی بود.

در این میان غرب روسیه را متهم به دامن زدن به بحران شرق اوکراین می کند حال آنکه روسیه این اتهام را رد کرده و همواره بر التزام خود به اصول توافق مینسک پافشاری می کند.

منبع: مهر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین