کد خبر: ۵۱۱۰۷۲
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
سخنگوی دستگاه قضا:

متاسفانه برخی به جای تعقل و تفکر در مفاهیم قرآنی به دنبال تخیلات و اعمال شیطانی می‌روند

سخنگوی دستگاه قضا گفت: متاسفانه امروز برخی به جای تعقل و تفکر در مفاهیم قرآنی به دنبال تخیلات و اعمال شیطانی و کارهای خرافاتی می‌روند و چه بسا ما را به کج‌راهه انداخته و زحمات و خدمات ما را به نابودی می‌کشانند.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآنی کارکنان قوا قضائیه ضمن تشکر از معاونت فرهنگی قوه قضائیه و تمامی دست‌اندرکاران برگزاری این مسابقات اظهار کرد: هنوز با وظیفه‌ای که نسبت به قرآن داریم فاصله زیادی وجود دارد. قرآن کلام خدا و پرودگار همه هستی است. خداوند رحمان و رحیم برای رسیدن ما به قله سعادت کتابی را فرستاده که همه نیازمندی‌های ما را در صورت مراجعه به آن رفع می‌کند.

وی افزود: نیازمندیم که با معارف، اخلاق و احکام قرآن بیشتر آشنا شویم. قرآن را یاد می‌گیریم که به آن عمل کنیم. اگر هر یک از ما متخلق به قرآن شدیم با آنچه که هستیم در ابعاد مختلف تغییر خواهیم کرد.

محسنی اژه‌ای اظهار کرد: در راستای آشنایی با قرآن از هیچگونه نیرو، صرف وقت و هزینه نباید دریغ کنیم و در این رابطه صددرصد هزینه کنیم.

وی افزود: اگر با قرآن انس بگیریم ترامپ دیگر کیست؟ سایر ابرقدرت‌های نظامی کیستند؟ چرا باید وحشت کنیم. اگر با اصول قرآنی آشنا شدیم بر اساس منطق حرکت خواهیم کرد نه بر اساس هوا و هوس، بیشتر گرفتاری‌های ما به این دلیل است.

محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز به جای تعقل و تفکر در مفاهیم قرآنی به دنبال تخیلات رفته و به دنبال اعمال شیطانی و رمالی و کارهای خرافاتی می‌روند و چه بسا ما را به کج‌راهه انداخته و زحمات و خدمات ما را به نابودی می‌کشانند و این مساله در طول تاریخ و حتی امروز مصداق دارد.

وی گفت: بعد از این همه رشدی که ما بعد از انقلاب در رابطه با قرآن داشتیم، اگر بگوییم هنوز به درستی به وظیفه خود در رابطه با قرآن عمل نکرده‌ایم، حرف گزافی نیست.

محسنی‌اژه‌ای افزود: اگر بگوییم قرآن هنوز محجور است اشتباه نگفته‌ایم. باید انس بیشتری با قرآن داشته و آن ر را فراگرفته و به آن عمل کنیم.

وی گفت: در موضوعات مختلف بعد از انقلاب در جمهوری اسلامی به قرآن خیلی عنایت شده ولی در برخی موضوعات که در دستور کار قرار می‌دهیم به قرآن مراجعه نکرده و به آن استناد نمی‌کنیم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین