کد خبر: ۵۱۱۰۷۶
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱

مدیر ارتباطات کاخ سفید: شغلم اقتضا می‌کند گهگاه «دروغ‌های مصلحتی» بگویم

نیویورک تایمز گزارشی درباره حضور «هُپ هیکس» مدیر ارتباطات کاخ سفید در جلسه استماع کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا منتشر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
در حالی که تحقیق‌ها درباره پرونده دخالت روسیه در انتخابات و «تبانی» تیم دونالد ترامپ با مسکو ادامه دارد، یک عضو ارشد کاخ سفید و عضو پیشین کارزار انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا در جلسه کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا به گفتن «دروغ‌های مصلحتی» اذعان کرده است.

نیویورک تایمز گزارشی درباره حضور «هُپ هیکس» مدیر ارتباطات کاخ سفید در جلسه استماع کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا منتشر کرد.

این حضور مقام ارشد کاخ سفید و عضو سابق کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ در حالی صورت گرفته که تحقیق‌های کنگره و بازپرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا درباره دخالت روسیه در انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا و ادعای «تبانی» تیم انتخاباتی ترامپ با مسکو ادامه دارد.

طبق گزارش نیویورک تایمز، «هُپ هیکس» مدیر ارتباطات کاخ سفید به قانونگذاران تاکید کرده که کارش ایجاب کرده که گهگاه «دروغ‌های مصلحتی» بگوید.

این مقام کاخ سفید البته توضیح بیشتری درباره اینکه منظور او از گفتن «دروغ‌های مصلحتی» چه بوده، ارائه نداد.

نیویورک تایمز به نقل از سه عضو مطلع از محتویات جلسه مذکور گزارش داد: «(خانم هیکس) پس از مشورت با وکلای خود تاکید کرد که او درباره موضوعات مرتبط با دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 و ارتباط‌های احتمالی(مسکو) با دستیاران و مشاوران ترامپ دروغی نگفته است».

طبق گزارش این رسانه، مدیر ارتباطات کاخ سفید بیش از 8 ساعت جلسه شهادت خصوصی و غیرعلنی با کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا داشت.

او در این جلسه از پاسخ دادن به سوال‌ها درباره دیگر اشخاص کارزار انتخاباتی ترامپ و یا کاخ سفید او خودداری کرد.
وی همچنین بارها این جلسه، به سوالات درباره دوره انتقالی قدرت(از زمان اعلام رسمی پیروزی ترامپ در انتخابات تا به دست گرفتن قدرت) و نقش آفرینی خودش در کاخ سفید پاسخ نداد.

خانم هیکس در توضیح این امتناع از پاسخ گفتن به سوالات مذکور جواب داد که کاخ سفید از او خواسته تنها درباره فعالیت و نقش خود در کارزار انتخاباتی صحبت کند.

جلسه روز سه شنبه در کنگره آمریکا در حالی انجام شده که او در ماه دسامبر 2017 مورد سوال و جواب تیم «رابرت مولر» بازپرس ویژه دادگستری آمریکا برای تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا قرار گرفته و همچنین در نشست کمیته امور اطلاعاتی سنای آمریکا هم شرکت کرده بود.

منبع: فارس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین