کد خبر: ۵۱۱۱۸
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۸۵ - ۰۰:۲۶
به صورت مشروط صورت گرفت

حمایت موتلفه از حضور زنان در خبرگان

آفتاب‌‌نیوز : پس از آنکه مریم بهروزی دبیر کل جامعه زینب از شناسایی تعدادی زن مجتهده برای شرکت در انتخابات خبرگان از سوی تشکل مطبوعش خبر داد، این بار نوبت محمد کاظم انبار لویی سخنگوی حزب موتلفه اسلامی بود که به حمایت از حضور زنان در مجلس خبرگان بپردازد.

شش زن در لیست جامعه زینب برای خبرگان (کلیک کنید)

انبار لویی در خصوص سخنان اخیر دبیر کل جامعه زینب به خبرنگار آفتاب گفت: ما دارای تعداد کثیری از زنان مجتهده و واجد شرایط هستیم و اگر این زنان در لیست نهایی جامعتین (جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین و محققین حوزه علمیه قم) باشند ما نیز از آنان حمایت خواهیم کرد. 

سخنگوی حزب مؤتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنانش در مورد انتخابات آینده شوراهای اسلامی شهر و روستا که همزمان با انتخابات خبرگان بر گزار می شود گفت:مؤتلفه لیست جداگانه‌ای در انتخابات شوراها نخواهد داشت و قطعا فهرست مشترکی با سایر اصولگرایان دارد.

به گفته انبارلویی لیست اصولگرایان برای انتخابات شوراها هنوز  نهایی نشده و رایزنی‌ها در این زمینه ادامه دارد.

وی عملکرد شورا را در این 4 سال بسیار موفق ارزیابی کرد و افزود: به علت این که اعضای شورا فاقد چهره‌های سیاسی هستند و بیشتر دارای چهره‌های علمی و فنی می‌باشند عملکرد و دستاورد آنان بسیار مفید بوده است و در این 4 سال توانسته‌اند خدمات ارزنده‌ای را به مردم ارائه دهند.

انبارلویی در ادامه این سخنان تأکید کرد: شورا پایگاه اجتماعی احزاب را تقویت می‌کند نه پایگاه سیاسی آنان را. به همین دلیل عمدتا شخصیت‌های علمی و فنی با تجربیات و توفیقات بسیار باید وارد این مجلس شوند چرا که عرصه شوراها عرصه حل مشکلات است.


کاظم انبارلویی در پایان سخنانش و در ارتباط با استقبال و رویکرد مردم در این انتخابات با ابراز امیدواری از استقبال وسیع مردم افزود: به دلیل شرکت تمام احزاب در این انتخابات ما شاهد استقبال مردم هستیم و باید منتظر بود و دید که مردم به چه کسی رأی خواهند داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین