کد خبر: ۵۱۱۳۶۰
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۲

سالانه بیش از یک میلیون پرونده مرتبط با خشونت در مراجع قضایی مطرح می‌شود

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: سالانه بالغ بر یک میلیون پرونده مرتبط با شقوق مختلف عناوین خشونت در مراجع قضایی مطرح می شود و بیش از نیمی از جرائم اعلامی در ۱۰ جرم اول کشور مربوط به خشونت است.
آفتاب‌‌نیوز :
"یداله موحد" صبح امروز ۱۰ اسفندماه در همایش ملی "پیشگیری از خشونت، چالش ها و راهکارها" در دانشگاه شهید باهنر کرمان با حضور معاون اول قوه قضائیه اظهار کرد: در جامعه جهانی و از جمله کشور ما نرخ انواع رفتار خشو آمیز رو به فزونی است و به عنوان یکی از بزرگ ترین آسیب های اجتماعی شناخته می شود.

وی افزود: سالانه بالغ بر یک میلیون پرونده مرتبط با شقوق مختلف عناوین خشونت در مراجع قضایی مطرح می شود و بیش از نیمی از جرائم اعلامی در ۱۰ جرم اول کشور مربوط به خشونت است.

موحد تصریح کرد: درگیری اجتماعی ناشی از خشونت در برخی مناطق کشور و بخشی از استان پهناور کرمان از شدت بالاتری برخوردار است.

وی بیان کرد: برنامه ریزی و تلاش برای برگزاری این همایش از یک سال قبل آغاز شد و ۲۴ نفر از اساتید طراز اول دانشگاه های کشور و استان در این زمینه همکاری داشته و کمیته علمی با حضور ۵۰۰ نفر تشکیل شد.

رییس همایش ملی پیشگیری از خشونت، چالش ها و راهکارها اظهار کرد: ایجاد بستری برای شناسایی، تعامل و هم اندیشی جامعه علمی متخصص در پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه خشونت، ارتقاء دانش و آگاهی جامعه برای پیشگیری از انواع خشونت، تدوین سند چشم انداز پیشگیری از خشونت و ... از جمله اهداف این همایش است.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به برگزاری چند پیش‌همایش در راستای برگزاری همایش ملی پیشگیری از خشونت، چالش ها و راهکارها افزود: امروز و همزمان با برگزاری همایش ملی، ۶ کارگاه آموزشی تخصصی امروز برگزار می شود و تئاتر خیابانی با حضور دو تیم هنرمند استانی اجرا خواهد شد و امیدواریم این همایش بتواند به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین