کد خبر: ۵۱۱۴۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۶
یک استاد حقوق:

نباید به شایعه فساد در دستگاه قضائی دامن بزنیم

استاد حقوق تجارت بین‌المللی دانشگاه‌های ایران گفت: نباید به موضوع فساد در دستگاه قضا و شایعات مرتبط با آن دامن زد چرا که این شایعات حیثیت ما را در جوامع بین‌المللی ما را مخدوش کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
ربیعا اسکینی در مراسم تحلیف کارآموزان و گرامیداشت روز وکیل در اردبیل اظهار کرد: بنده حاصل مطالعات و تجربیاتم را در اختیار وکلای جوان قرار می‌دهم و همواره بر این باورم که وکلا باید قواعد و آداب وکالت را رعایت کنند.
 
وی با برشمردن معیارهای شناخت یک وکیل خوب خاطرنشان کرد: در وهله اول یک وکیل باید رعایت ادب و متانت را سرلوحه کار خود قرار دهد؛ چرا که شغل وکالت مانند قضاوت کاری استرس‌زاست و وکیل همواره در حالت بین عصبانیت و شرایط عادی قرار دارد و شایسته است در برخورد با موکل خود و در محاکم بهترین و عقلانی‌ترین رفتار را در پیش بگیرد.
 
استاد حقوق تجارت بین‌المللی دانشگاه‌های ایران دقت در کار قضاوت و مسایل حقوقی را به وکلای جوان توصیه کرد و گفت: رعایت قواعد اخلاقی و قانونی برای وکلا بسیار ضروری است چرا که وکیل و قاضی دو بال عدالت هستند که ضرورت دارد به رعایت این اصل توجه کنند.
 
اسکینی ادامه داد: عدم فساد در جایگاه وکالت باید مورد توجه وکلا قرار گیرد چرا که نادیده گرفتن این امر زمینه بدنامی‌ها را برای این قشر به وجود می‌آورد چرا که به اندازه کافی شایعاتی در باب فساد در دستگاه قضایی وجود دارد که نباید به خاطر مسایل بین‌المللی به این مسایل دامن بزنیم.
 
وی استقلال کار وکالت را جدای از ماموریت دستگاه قضایی و حاکمیتی یادآور شد و بیان کرد: باید تلاش کنیم تا استقلال وکلا را از مقامات سیاسی و قضائی به بهترین شکل حفظ کنیم.
 
استاد حقوق تجارت بین‌المللی دانشگاه‌های ایران در ادامه توصیه‌های خود به وکلای جوان اظهار کرد: وکلا باید اصرار موکلان خود را حفظ کنند و به هیچ وجه حاضر به بازگو کردن آن حتی به خانواده خود نباشند که این خود می‌تواند نمودی از وفاداری وکیل نسبت به موکل خود باشد که در آئین و مرام ما وکالت معادل امانت نامیده شده است.
 
اسکینی در پایان تصریح کرد: باید وکلای ما تمام قد در اختیار موکلان باشند تا با رفتار درست در روند پرونده اسباب رضایت موکل خود را با درستکاری و صداقت فراهم آورد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
0
شایعه نیست واقعیت است
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین