کد خبر: ۵۱۱۵۱۲
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
برخوردار مطرح کرد

فروش دلار ۴۷۰۰ تومانی در بازار غیر رسمی

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران معتقد است محدودیت در فروش ارز تبعات منفی به دنبال دارد؛ به طوری که در حال حاضر در بازار غیر رسمی دلار بیش از ۴۷۰۰ تومان فروخته می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد حسین برخوردار ، گفت: اکنون مدتی است که به بیشتر صرافی ها ارز نمی‌دهند و در بازار غیر رسمی قیمت دلار ۴۷۷۰ تومان است اما نرخی که در سایت های رسمی اعلام می شود حدود ۴۴۶۰ تومان است. این در حالی است که در بازار غیر رسمی شرایط متفاوت است.

وی ادامه داد: اگر سیاست و برنامه ای نباشد و بانک مرکزی مرکز الکترونیک را راه نیندازد و از این طریق ارز در اختیار متقاضیان واقعی قرار ندهد، مطمئنا قیمت ها بالا خواهد رفت و باعث شکل گرفتن بازار غیر رسمی می شود و مردم هم به طرف بازار غیر رسمی می روند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: وقتی مردم به صرافی مراجعه می کنند و صرافی ارز نداشته باشد برای فروش یا به هر دلیل ارز نفروشد بازار غیر رسمی شکل خواهد گرفت که به قیمت های بالاتری ارز را عرضه می کنند.

برخوردار تصریح کرد: یکی از اشتباهات دولت این بوده است که در این چند سال گذشته با یک شیب ملایمی قیمت ارز را بالا نبرد. اگر این سیاست اعمال می شد فنر ارز هم رها نمی شد.

وی با بیان اینکه تخصیص ارز مبادله‌ای بسیار محدود شده است، گفت: در حال حاضر به غیر از برخی کالاهای اساسی به سایر کالاها و صنایع ارز مبادله‌ای داده نمی شود و یکی از دلایل افزایش نرخ ارز در ماه های اخیر هجوم کارخانه ها در آخر سال میلادی به بازار ارز بود که باید با طرف های مقابل‌شان تسویه حساب می کردند. در مجموع به نظر می رسد که دولت به سمت تک نرخی شدن ارز حرکت کرده، چون تخصیص ارز مبادله ای بسیار کم شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین