کد خبر: ۵۱۱۵۸۵
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۲

بارش برف بریتانیا را فلج کرد

برف و کولاک در انگلیس که از روز چهارشنبه همزمان با ورود یک جبهه هوای سرد از روسیه آغاز شده، جریان زندگی در این کشور را متوقف کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
وضعیت جوّی کم‌سابقه‌ای که از سه روز پیش انگلیس را در وضعیت قرمز قرار داده، همچنان زندگی در این کشور را از جریان عادی خود خارج کرده است. کارشناسان می‌گویند این سردترین دمایی است که در این موقع از سال در سراسر بریتانیا به ثبت رسیده است.

بارش برف از روز چهارشنبه همزمان با ورود یک جبهه هوای سرد از روسیه در این کشور آغاز شد، اما با گذشت سه روز همچنان مشکلات زیادی را برای مردم این کشور ایجاد کرده است. امروز هزاران مدرسه در بسیاری از مناطق این کشور برای سومین روز متوالی تعطیل بودند و رفت و آمد افراد همچنان با دشواری انجام می‌شود.

با توجه به اینکه ارتفاع برف در برخی مناطق انگلیس به بیش از ۵۰ سانتیمتر رسیده است، پیش‌بینی می‌شود این شرایط کماکان تا هفته بعد نیز ادامه داشته باشد؛ همچنانکه بسیاری از مدارس برای فردا نیز تعطیل اعلام شدند.

در پی تشدید وضعیت هوا در انگلیس، دولت این کشور روز گذشته (پنجشنبه) با اعلام "وضعیت قرمز جوّی" از ساکنان کلیه مناطق این کشور بویژه مناطق جنوبی و غربی خواست از خروج غیرضروری از منازل خودداری کنند.

طبق گزارش وزارت کشور انگلیس، چندین جاده در این کشور همچنان به دلیل بارش زیاد برف مسدود هستند و امکان تردد خودرو در آنها وجود ندارد.

روز گذشته تنها در یکی از جاده‌های این کشور (A۱۹) به دلیل لغزندگی زیاد در کمتر از یک ساعت بیش از ۲۰ مورد سانحه رانندگی به ثبت رسید.

همچنین صدها قطار به دلیل یخ زدن خطوط راه‌آهن نتوانستند به سمت مقصد موردنظر خود حرکت کنند. علاوه براین، پرواز صدها هواپیما نیز طی سه روز گذشته در فرودگاه‌های این کشور لغو شده است. حتی بیمارستان‌ها نیز جراحی‌های غیراورژانس خود را به زمان دیگری موکول کرده‌اند.

در حال حاضر، دولت به دلیل مشکلات عدیده‌ای که برف و یخبندان شدید برای این کشور ایجاد کرده، ارتش را برای کمک‌رسانی به پلیس و مراکز خدماتی فراخوانده است. این نخستین باری است که انگلیس به خاطر بارش برف، وضعیت قرمز اعلام می‌کند.

طبق گزارش بی‌بی‌سی، در سومین روز از بارش برف و کولاک در انگلیس، همچنان بسیاری از جاده‌ها، ایستگاه‌‌های قطار و فرودگاه‌ها در انجام فعالیت‌های عادی خود با مشکل مواجهند.

هزاران راننده نیز همچنان در کولاک شدید در سراسر این کشور گرفتار مانده‌اند. پلیس از همه مردم خواسته است تا اطلاع ثانوی از انجام سفرهای شهری و بین شهری پرهیز کنند.

دولت از ارتش خواسته است به کمک رانندگانی برود که در دمای زیر صفر درجه در جاده‌ها گرفتار شده‌اند. پلیس می‌گوید روز گذشته در بسیاری از جاده‌های این کشور صدها خودرو بیش از ۸ ساعت را در برف و یخبندان گذراندند و هنوز نیز در برخی جاده‌‌های اصلی عملیات امداد و نجات برای کمک به افراد سالخورده در جریان است.

برف چند روز گذشته در انگلیس علاوه بر خسارات مالی فراوان، خسارات جانی زیادی نیز در پی داشته است. گفته می‌شود تا امروز بیش از ۱۰ نفر جان خود را در اثر سرما و کولاک شدید یا سوانح رانندگی از دست داده‌اند.

طبق گزارش بی‌بی‌سی، روز پنجشنبه یک دختر ۷ ساله در اثر تصادف با خودرویی که کنترل خود را به دلیل لغزندگی جاده از دست داده بود، جان باخت. جسد یک زن ۷۵ ساله نیز روز گذشته در یک جاده برفی در لیدز کشف شد. همچنین یک مرد ۴۶ ساله نیز در اثر تصادف با یک کامیون در جاده منتهی به برکشیر جان خود را از دست داد.

علاوه بر تمامی این مشکلات، احتمال قطع سراسری گاز نیز مردم انگلیس را در سرمای بی‌سابقه این روزها نگران کرده است. دولت انگلیس هشدار داده است در صورت تداوم شرایط جوّی موجود، ممکن است گاز کافی برای پاسخگویی به نیاز مردم وجود نداشته باشد.

با این حال، دولت وعده داده است در صورت کمبود گاز، قطع گاز مشترکان خانگی آخرین گزینه ممکن خواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین