کد خبر: ۵۱۱۷۱۶
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

عکس‌های نادر از آماده‎شدن برای جنگ جهانی دوم

عکس‌ها توسط «الفرد تی. پالمر» گرفته شده‌اند و نشان می‌دهند که چگونه نیروهای امریکایی در دهه ۴۰ میلادی برای اعزام به میدان‌های نبرد آماده می‌شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- نشریه «میرر» تصاویری را از چگونگی آماده‌سازی سربازان و نیروهای امریکایی پیش از شرکت در جنگ جهانی دوم منتشر کرده است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این عکس‌ها از اسناد دفتر اطلاعات جنگی رسمی دوران ریاست جمهوری روزولت به دست آمده‌اند که در دسامبر سال ۱۹۴۱ میلادی پس از حمله به پرل هاربر راه اندازی شد. 

 حمله به پرل هاربر (که از سوی مرکز فرماندهی نظامی ژاپن عملیات هاوایی یا عملیات زی و از سوی برخی از آمریکایی‌ها نبرد پرل هاربر خوانده می‌شد) حملهٔ ناگهانی هواپیماهای جنگنده ژاپن به پایگاه دریایی ایالات متحده آمریکا در پرل هاربر در بامداد روز یکشنبه هفتم دسامبر سال ۱۹۴۱ میلادی بود که موجب ورود ایالات متحده به جنگ جهانی دوم شد.

عکس‌ها توسط «الفرد تی. پالمر» گرفته شده‌اند و نشان می‌دهند که چگونه نیروهای امریکایی در دهه ۴۰ میلادی برای اعزام به میدان‌های نبرد آماده می‌شدند. 

«الفرد» عکاس رسمی دفتر اطلاعاتی نظامی وقت آمریکا بود. عکس‌های او از نیروهای نظامی امریکایی برای ارائه تصویری مثبت از تلاش‌های جنگی آمریکا در جریان جنگ جهانی دوم مورد استفاده قرار گرفتند. 

این عکاس امریکایی مسئولیت داشت تا این اطمینان را درباره عکس‌هایش که در روزنامه‌ها منتشر می‌شدند به شهروندان امریکایی بدهد که سربازان آن کشور با شجاعت و حس غرور ملی در حال جنگ برای آنان هستند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین