کد خبر: ۵۱۱۹۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۸۵ - ۱۱:۵۲

فرانسه: ایران تکلیف «تعلیق» را مشخص کند

آفتاب‌‌نیوز :
اظهارات بلازی در حالی است که مذاکرات لاریجانی و سولانا که از سوی قدرت‌های بزرگ آخرین فرصت برای حل دیپلماتیک مساله هسته‌ای ایران عنوان شده، هنوز با ابهاماتی روبروست. فیلیپ دوست بلازی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: هنوز تاریخ مشخصی برای نشست لاریجانی ـ سولانا تعیین نشده اما امیدواریم این مذاکرات هفته جاری برگزار شود. 

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس دوست بلازی گفت‌وگوی خود با خبرنگاران را با این جمله آغاز کرد که برای اولین‌بار رئیس جمور ایران در کنفرانس مطبوعاتی روز پنج‌شنبه از آمادگی تهران برای مذاکره در مورد تعلیق در صورت وجود شرایطی عادلانه خبر داد. 

پیش از این ژاک شیراک رئیس جمهور فرانسه پیشنهاد داده بود همزمان با آغاز مذاکرات ایران غنی‌سازی اورانیوم را تعلیق کند و شورای امنیت سازمان ملل نیز بحث اعمال تحریم علیه ایران را از دستور کار خود خارج سازد. 

دوست بلازی همچنین افزود: به نظر من مهم است که زودتر نظر ایران در مورد تعلیق یا عدم تعلیق روشن شود. وی گفت: اگر ایران بسته تشویقی را نپذیرد، شورای امنیت باید در مورد تحریم‌ها تصمیم‌گیری کند. 

جان بولتون نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز در مورد مذاکرات ایران و اروپا گفت: سولانا در جستجوی یافتن مکانی است که با لاریجانی مذاکره کند. وی یکی از شهرهای اروپا را امکان احتمالی نشست مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران عنوان کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین