کد خبر: ۵۱۱۹۴۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵

بهترین و بدترین پاسپورت‎های جهان+جدول

براساس شاخص Henley Passport ژاپن و سنگاپور در حال حاضر قوی‌ترین گذرنامه‌های جهان را دارند. «سی ان ان» اشاره می‌کند که علت اصلی استقبال کشورهای جهان از سفر اتباع سنگاپور و ژاپن آن است که این دو کشور به طور خاص به عنوان قدرت‌های تجاری صلح‌جو شناخته شده‌اند؛ شهروندان آنان عمدتا در فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری دخیل هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- تنها دو کشور وجود دارند که شهروندان‌شان برای سفر به ۱۸۰ کشور جهان نیازی به دریافت روادید یا ویزا ندارند و هر دو کشور نیز در قاره آسیا واقع شده‌اند. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ براساس شاخص Henley Passport ژاپن و سنگاپور در حال حاضر قوی‌ترین گذرنامه‌های جهان را دارند. این دو کشور آلمان را هم شکست داده‎اند؛ کشوری که اتباع‌اش می‌توانند بدون نیاز به روادید به ۱۷۹ کشور جهان سفر کنند. این اتفاق پس از آن روی داد که ازبکستان نیاز به دریافت روادید برای ژاپنی‌ها و سنگاپوری‌ها را در اوایل ماه فوریه لغو کرد. سال گذشته نیز پاراگوئه نیاز به دریافت ویزا برای اتباع سنگاپور لغو کرد. 

بهترین و بدترین پاسپورت‎های جهان+جدول

«سی ان ان» اشاره می‌کند که علت اصلی استقبال کشورهای جهان از سفر اتباع سنگاپور و ژاپن آن است که این دو کشور به طور خاص به عنوان قدرت‌های تجاری صلح‌جو شناخته شده‌اند؛  شهروندان آنان عمدتا در فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری دخیل هستند. 

گره جنوبی در این رتبه‌بندی در جایگاه سوم قرار گرفته است؛ در کنار کشورهای اروپایی چون دانمارک، فنلاند، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و سوئد. 

دارندگان گذرنامه کره جنوبی از دریافت ویزا برای سفر به ۱۷۸ کشور جهان بی‌نیاز هستند. مالزی نیز در حال پیشرفت است و در سال ۲۰۱۸ میلادی از نظر اعتبار گذرنامه در جایگاه یازدهم قرار گرفت و اتباع آن می‌توانند به ۱۶۹ کشور جهان بدون نیاز به دریافت ویزا سفر کنند. 

ایالات متحده از نظر اعتبار گذرنامه در رتبه پنجم فهرست قرار دارد و اتباع آن قادر به سفر به ۱۷۶ کشور جهان بدون دریافت ویزا هستند. این در حالیست که دو کشور ترکیه و جمهوری آفریقای مرکزی از تازه‌ترین کشورهایی هستند که قانون سفر آزادانه بدون نیاز به ویزا اتباع آمریکایی را لغو کرده‌اند.

فدراسیون روسیه در جایگاه چهل و پنجم قرار گرفته است. اوکراین در جایگاه چهل و دوم و گرجستان در جایگاه پنجاه و چهارم قرار گرفته‌اند چرا که توافق‌هایی در سال ۲۰۱۷ میلادی با اتحادیه اروپا درباره آزادسازی سفر اتباع‌شان بدون نیاز به اخذ ویزا داشتند. 

ایران نیز در کنار لبنان، کوزوو و بنگلادش در جایگاه نود و هفتم قرار گرفته است. کمی پایین‌تر از ایران اریتره، لیبی، نپال، یمن، سومالی، پاکستان، سوریه، عراق و افغانستان قرار دارند که بدترین جایگاه را از نظر اعتبار گذرنامه به خود اختصاص داده‌اند. 

بهترین و بدترین پاسپورت‎های جهان+جدول

بهترین و بدترین پاسپورت‎های جهان+جدول
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
0
خوب خداروشکر اعتبار پاسپورتمونم برگشت!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
0
بدترین وضعیت رو در دنیا داریم .چرا ؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
0
این هم شد ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
0
اين هم از عزت ما که چشم دنيا رو خيره کرده!
س س
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
الي ماشاالله............
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین