کد خبر: ۵۱۱۹۸۳
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳

پرسپولیس- الوصل با حضور خبرنگاران زن؟

پشت این جریان مهم هم وزارت ورزش ایستاده است و حالا به کمیته زنان انجمن ورزشی‌نویسان وعده داده که همه تلاشش را می‌کند تا تعدادی از خبرنگاران زن بتوانند همین فردا وارد ورزشگاه آزادی شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
رقابت‌های هفته سوم لیگ ‌قهرمانان آسیا در شرایطی برای نمایندگان ایران از فردا شروع می‌شود که در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها، پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان الوصل امارات خواهد بود؛ سرخ‌های تهران که پس از شکست مقابل السد در دور دوم چاره‌ای به‌غیر از پیروزی در این دیدار خانگی ندارند می‌توانند امیدوار به رخ‌دادن اتفاقی خوب در حاشیه همین بازی هم باشند: قرار است برای اولین‌بار در چند سال گذشته درهای ورزشگاه آزادی به روی زنان خبرنگار باز شود. این اتفاق البته قرار بود زودتر از اینها عملی شود، ولی ظاهرا مخالفت‌های شورای تأمین استان، مانع از حضور خبرنگاران زن در ورزشگاه آزادی شده است. ماجرا مربوط به دربی تهران است؛ دیداری که در آن استقلال توانست با یک گل مقابل رقیب سنتی‌اش به پیروزی برسد. قبل از این بازی به عده‌ای از خبرنگاران زن وعده داده شده بود تا خودشان را برای حضور در این مسابقه آماده کنند؛ اینکه این اعلام آمادگی ارتباطی با حضور جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، در ورزشگاه آزادی داشت یا خیر مشخص نیست، ولی هرچه بوده منشأ موضوع مهمی شده و حالا تلاش‌هایی صورت گرفته تا به احتمال فراوان ١٠ نفر از زنان خبرنگار حوزه فوتبال بتوانند بازی پرسپولیس و الوصل را در ورزشگاه ببینند. 

پشت این جریان مهم هم وزارت ورزش ایستاده است و حالا به کمیته زنان انجمن ورزشی‌نویسان وعده داده که همه تلاشش را می‌کند تا تعدادی از خبرنگاران زن بتوانند همین فردا وارد ورزشگاه آزادی شوند. لیلی خرسند، رئیس کمیته زنان انجمن ورزشی‌نویسان، با تأیید این خبر به «شرق» می‌گوید: «قبل از دربی تهران به ما گفتند فهرستی از خبرنگاران زن بدهید تا کارتشان برای حضور در این مسابقه نهایی شود. ما هم فهرستی را نهایی کردیم و به آنها تحویل دادیم. ابتدا به ما گفتند امکان اینکه چهار نفر از خبرنگاران زن بتوانند این بازی را از نزدیک در ورزشگاه ببینند زیاد است، ولی بعد متوجه شدیم با مخالفت‌هایی که شده، همین چهار نفر هم نتوانستند در دربی حضور داشته باشند». 

همان‌طور‌که در بالا عنوان شد، مخالفت‌های شورای تأمین استان باعث شد تا زنان خبرنگار حضور در دربی را از دست بدهند؛ حساسیت بازی و جمعیت زیاد یکی، دو موضوعی بود که ظاهرا باعث شد حضور این خبرنگاران در دربی منتفی شود. بااین‌حال همان موقع بعد از دربی به کمیته مذکور وعده داده شده همه تلاش‌ها می‌شود تا برای بازی پرسپولیس - الوصل در چارچوب رقابت‌های لیگ‌ قهرمانان آسیا خبرنگاران زن راهی ورزشگاه شوند؛ چیزی نزدیک به ١٠ خبرنگار. لیلی خرسند دراین‌باره می‌گوید: «قبل از دربی به ما اعلام کردند خیلی سریع فهرست مدنظرتان را اعلام کنید. ما هم فهرست ١٦ نفره‌ای را آماده کردیم و فرستادیم؛ ولی اگر قرار باشد که برای بازی پرسپولیس- السد دوباره اعلام نظر کنیم دیگر آن فهرست ١٦ نفره اولیه را نادیده می‌گیریم و فهرست جدیدی را مهیا می‌کنیم. موضوع این است که برای آن فهرست خیلی با عجله عمل کردیم ولی الان با کار کارشناسی قرار است خبرنگاران مربوطه را با دقت بیشتری انتخاب کنیم». رئیس کمیته زنان انجمن ورزشی‌نویسان در ادامه هم می‌گوید این خبرنگاران فقط از میان خبرنگاران زن حوزه فوتبال شاغل در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها انتخاب می‌شوند. اگرچه درحال‌حاضر امید زیادی برای حضور خبرنگاران زن در همین بازی فردا وجود دارد؛ ولی اگر با توجه به زمان اندک، این وعده فردا محقق نشود، زنان خبرنگاران باید منتظر بازی استقلال – العین در لیگ‌ قهرمانان آسیا باشند که قرار است ٢١ اسفند در ورزشگاه آزادی برگزار شود. 

منبع: شرق


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین