کد خبر: ۵۱۲۰۶۸
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵
اعظم طالقانی:

آیت الله طالقانی حامی حضور زنان در سیاست بود

یک نماینده اولین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: اوایل انقلاب عده ای مخالف حضور زنان در سیاست بودند اما آیت الله طالقانی می گفتند زنان باید در سیاست حضور داشته باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
 اعظم طالقانی در هفتادوپنجمین نشست سالانه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در آستانه سالگرد تولد مرحوم آیت الله طالقانی خطاب به دانشجویان حاضر در جلسه گفت: چه از آیت‌الله طالقانی می دانید؟ کجا به دنیا آمده؟ فرزند چه کسی بوده؟ هم‌ دوره چه کسانی بوده و چگونه می اندیشیده؟ بگویید تا من هم از اطلاعات شما استفاده کنم.

وی سپس به توضیحاتی در مورد سرگذشت آیت‌الله طالقانی از کودکی تا بعد از طلبگی پرداخت.

دختر آیت الله طالقانی با بیان خاطراتی از دوران تبعید پدرش یادآور شد: ایشان بلافاصله بعد از تبعید از مامور گرفته تا روستایی ارتباط بر قرار می کرد، اطلاعاتی که داشتند را در اختیار آن ها قرار می‌دادند و باعث می شدند تا شرایط زندگی آن ها بهتر شود.

وی افزود: وقتی از تبعید بازگشتند اعدام‌ها و کشتارها زیاد شده بود. وقتی برای آخرین بار رفتیم ایشان را از فرودگاه پس از تبعید بیاوریم دیدم یک پیرمردی شده‌اند.

طالقانی گفت: ایشان بر مسئله خرافات هم خیلی حساس بودند. جبهه ملی‌ها هم همین طور بودند. انجمن که تشکیل دادند می گفتند خانوم نباید وارد شورای مرکزی شود، اما آیت‌الله طالقانی می گفتند باید باشند به همین علت خانوم‌ پروانه فروهر وارد شورای مرکزی شدند.

به گزارش ایسنا،وی همچنین گفت: یکی از همسایگان ما برادر رزم‌آرا بود. در حالی که وقتی رزم‌آرا را کشتند آیت الله ایشان را به خانه خود راه دادند. ایشان همیشه آغوششان را به روی مبارزین باز می کردند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین