کد خبر: ۵۱۲۱۵۸
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷

با بهترین شهرهای جهان آشنا شوید+عکس

در این مطالعه تازه ۱۱۰ شهر جهان براساس مسکن، کیفیت زندگی شبانه، اقتصاد و مهاجرت به خصوص مهاجرت جوانان مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند. در این فهرست برلین صدرنشین است، مونترال در رتبه دوم قرار گرفته و لندن در جایگاه سوم است. نیویورک نیز در رتبه هشتم قرار دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اجتماعی- «بهترین شهرهای جهان برای هزاره» عنوان پژوهشی است که اخیرا انجام شده تا در آن بهترین شهرهای دنیا در قرن بیست و یکم مشخص شوند. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ در این فهرست برلین صدرنشین است، مونترال در رتبه دوم قرار گرفته و لندن در جایگاه سوم است. نیویورک نیز در رتبه هشتم قرار دارد. 

در این مطالعه تازه ۱۱۰ شهر جهان براساس مسکن، کیفیت زندگی شبانه، اقتصاد و مهاجرت به خصوص مهاجرت جوانان مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند. برلین آلمان به لطف ۲۴ ساعته بودن و هفت روز هفته بودن خدمات با کسب و کار و اقتصاد رو به رشد قابل توجهی همراه بوده است. لندن بریتانیا نیز در رتبه سوم قرار دارد و منچستر دهم و بریستول در رتبه دوازدهم است. در میان شهرهای امریکا نیویورک بالاترین رتبه را دارد و در جایگاه هشتم قرار گرفته است و بهترین شهر استرالیا ملبورن است که در جایگاه بیست و یکم قرار گرفته است. 

آمستردام هلند، تورنتو کانادا، ونکوور کانادا، بارسلونا اسپانیا به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا هفتم بهترین شهرهای جهان قرار دارند. 

این ارزیابی توسط موتور جست و جوگر Nestpick انجام شده است که تمرکز آن بر روی چهار حوزه اصلی اکوسیستم تجارت و کسب کار، شرایط اساسی و ضروری زندگی (مسکن و خوراک)، میزان باز بودن جوامع و کشور و امکان تفریح و سرگرمی بوده است. در نتیجه، این ارزیابی برلین بهشت جهانگردان بوده است آن هم به دلیل زندگی شبانه ۲۴ ساعته و هفت روز هفته‌ای، کسب و کار پررونق و برابری جنسیتی در جامعه و رابطه همراه با تساهل نسبت به گروه‌های مختلف اقلیت. 

شهرهای دیگر امریکا به ترتیب در این رتبه‌بندی رتبه‌های ذیل را کسب کرده‌اند: سانفرانسیسکو سیزدهم، آستن تگزاس چهاردهم، میامی شانزدهم، لس آنجلس بیست و نهم، پورتلند سی و چهارم، شیکاگو سی و پنجم، فیلادلفیا چهل و پنج،‌ دنور پنجاه و یکم، بوستون شصت و نهم، سیاتل هفتاد و دوم و واشنگتن هفتاد و چهارم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین