کد خبر: ۵۱۲۵۴۷
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۶

برادر امیر قطر ، ولیعهد عربستان را به ابوجهل تشبیه کرد

«جوعان بن حمد آل ثانی» برادر امیر قطر و رییس کمیته ملی المپیک این کشور در پاسخ به اهانت 'محمدبن سلمان' ولیعهد عربستان به مردم قطر ، وی را به ابوجهل تشبیه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
در ادامه حملات لفظی مقامات دو کشور ، جوعان در توئیتی نوشت: افرادی که مسائل را با حجم و عدد مقایسه می کنند، کم عقل هستند و در نهایت شکست خواهند خورد.
وی افزود: قریش زمانی در جنگ بدر شکست خورد که از تحلیل ابوجهل که از کیفیت سپاه اسلام غافل بود، تبعیت کرد
.
'محمدبن سلمان' ولیعهد عربستان سعودی در حاشیه سفرش به قاهره در نشست با خبرنگاران اعلام کرد: بحران قطر مسأله‌ای بسیار کوچک است که فکر وی را مشغول نمی کند.

وی در اظهارات خود با کم اهمیت خواندن اختلافات با قطر اعلام کرد: اهمیتی به آن نمی دهم. شمار ساکنان قطر به اندازه [ساکنان] یک خیابان مصر هم نیست و هر وزیری در دولت سعودی قادر است بحران قطر را حل و فصل کند.

ولیعهد عربستان در ادامه سخنانش سرمایه‌گذاری‌های کشورش را در آمریکا در حدود 800 میلیارد دلار و 4 برابر درآمد قطر برآورد کرد و گفت: عربستان بزودی نشست شورای همکاری خلیج فارس را ترتیب خواهد داد و مسأله مشارکت قطر و غیاب این کشور در نشست کشورهای حاشیه خلیج فارس برای ما اهمیتی نخواهد داشت.

عربستان، امارات ، بحرین و مصر 5 ژوئن 2017 ( 15 خرداد 96 ) با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم روابط خود با این کشور را قطع کردند و مرزهای زمینی ، هوایی و دریایی با قطر را هم بستند. 

قطر طی 9 ماه گذشته با رد اتهامات وارده اعلام کرده است: تحریم کنندگان هیچ سند قابل اعتنایی درخصوص اتهام خود ندارند. 

ایرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین