کد خبر: ۵۱۲۶۶۶
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۹

بسیاری از دختران قادر به ادامه تحصیل نیستند

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: به دلیل برخی تعصبات، بسیاری از دختران قادر به ادامه تحصیل همانند پسران نیستند.
آفتاب‌‌نیوز :
رضوان حکیم‌زاده بعد از ظهر چهارشنبه در پانزدهمین همایش انجمن مطالعات برنامه درسی ایران «تربیت شهروندی، چیستی، چرایی و چگونگی» بر ضرورت ثبت اطلاعات همه کودکان پس از تولید به‌عنوان حق طبیعی آنان، اظهار کرد: متاسفانه ثبت نشدن اطلاعات کودکان پس از تولید آن‌ها باعث خواهد شد تا کودکان از بسیاری حقوق طبیعی خود محروم شوند.  

وی با اشاره به اینکه یکی از تاکیدات اسناد بالادستی حقوق شهروندی، برخورداری کودکان از زندگی عاری از خشونت و تبعیض است، ادامه داد: بر اساس اسناد بالادستی حقوق شهروندی، کودکان شهروندان فعال جامعه هستند، بنابراین باید به آن‌ها اجازه صحبت و بیان خواسته‌های خود را بدهیم، در غیر این صورت در زمره افرادی قرار می‌گیریم که نمی‌خواهند این حقوق را برای کودکان قائل شوند.  

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش  با یادآوری اینکه خوشبختانه بیش از ۹۸ درصد از جمعیت دانش‌آموزی کشور در حال حاضر به امکانات آموزشی دسترسی داشته و از شرایط برابر از این حیث برخوردارند، اظهار کرد: برخورداری از چنین آمار و شرایطی نباید باعث شود تا ما از شرایط نامطلوب ۲ درصد باقی‌مانده جمعیت دانش‌آموزی کشور که به لحاظ امکانات آموزشی در شرایط مطلوبی قرار ندارند، غافل شویم.  

حکیم‌زاده در ادامه با بیان اینکه با وجود همه اقدامات صورت گرفته، هنوز هم در مقطع متوسطه، اختلاف میزان ترک تحصیل دختران و پسران بسیار بالا است، افزود: متاسفانه با وجود پشت سر گذاشتن بسیاری از دغدغه‌هایی که در گذشته گریبان‌گیر مسائل آموزشی دختران بود، امروز باز هم شاهد این هستیم که به دلیل برخی تعصبات، بسیاری از دختران قادر به ادامه تحصیل همانند پسران نیستند.  

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به اینکه در برخی موارد شاهد هستیم که والدین نسبت به کودکان خود احساس مالکیت کرده و همین مسئله باعث می‌شود تا والدین به جای کودکان تصمیم بگیرند، خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از حقوق شهروندی به میان می‌آید، کودکان بیشترین جامعه هدف این حقوق و در واقع ذی‌نفعان این حقوق هستند، به همین خاطر باید اهتمام ویژه‌ای به این موضوع که کودکان به‌عنوان کسانی که از حقوق شهروندی برخوردارند، چه آموزش‌هایی را در این حوزه دریافت کرده‌اند.  

به گزارش مهر، حکیم زاده در ادامه با تاکید بر اینکه معتقدیم دانش‌آموزان باید نوع فعالیت‌هایی را که قرار است در ایام نوروز انجام دهند، انتخاب کنند، افزود: در این راستا به حفظ پیک نوروزی اعتقاد راسخ داریم، چرا که معتقدیم این دانش‌آموز است که باید در انتخاب نوع فعالیت خود نقش داشته و تصمیم بگیرد، به همین خاطر انتظار داریم این حق کودکان توسط معلمان به رسمیت شناخته شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین