کد خبر: ۵۱۲۷۶۶
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰

سال 96 رکورد ساخت سینما در کشور شکسته شد

بدون شک یکی از جدی‌ترین مشکلات سینمای ایران در بخش سخت‌افزار و تعداد سالن نمایش است که خبرها از ساخت بالاترین میزان سالن سینما در سال 96حکایت دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
جدی ترین و مهمترین خبر سینمایی هفته قطعاً آمار سالن سازی در سال 1396 است آماری که نشان از شکسته شدن رکورد در این حوزه حکایت دارد که بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان سینمایی امسال مجموعا 102 سالن جدید ساخته شده است.

همچنین در حال حاضر 164 سالن جدید در استان‌های اصفهان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، قم، کرمانشاه، گیلان و یزد در دست ساخت هستند که با تکمیل این سینماها مجموعا 31 هزار و 590 صندلی به ظرفیت تماشاگران سینماهای کشور اضافه خواهد شد.

اما خبر دیگر این هفته سینما نمایش فیلم «رفتن»، نماینده افغانستان در اسکار 2017 در گروه هنر و تجربه بود. فیلمی به کارگردانی نوید محمودی و بازی هنرمندان ایرانی و افغان از جمله رضا احمدی، فرشته حسینی، بهرنگ علوی، نازنین بیاتی، مسعود میرطاهری، سینا سهیلی، محفوظ محمودی و شمس لنگرودی ساخته شده است. 

البته این فیلم که اعلام شده بود از 18 اسفند نمایش خود را آغاز خواهد کرد دو روز قبل از اکران، توسط روابط عمومی فیلم اعلام شده که نمایش آن به تعویق افتاده است.

خانه سینما نیز هر ساله در این روزها گزارش عملکرد هیات مدیره خود را اعلام می کند که این هفته نیز اعلام شد مجمع عمومی سالانه خانه سینما با دستور جلسه گزارش عملکرد هیات مدیره و بازرس و انتخاب بازرس جدید خانه سینما ساعت 17 روز شنبه بیست و ششم اسفند ماه سال 1396 در تالار زنده یاد سیف الله داد خانه سینما برگزار می شود. 

فراخوان پانزدهمین جشنواره فیلم «مقاومت» که اواسط سال آینده در کشور برگزار می شود نیز این هفته منتشر شد. این جشنواره به همت بنیاد روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با همکاری مراکز و دستگاه های مختلف فرهنگی و سینمایی در 2 بخش سینمای ملی و بین‌الملل برگزار می‌شود.

اما خبر خوش دیگر سازمان سینمایی در این هفته رشد 11 درصدی فروش سینما امسال نسبت به سال 1395 بود که این آمار نیز از رکورد جدیدی در زمینه فروش سینما به حساب می آید. بنا بر اعلام سازمان سینمایی گیشه سینما ایران با فروشی معادل 170 میلیارد تومان تا پایان بهمن ماه 96 توانست رکورد بیشترین فروش در تاریخ خود را ثبت کند.

تا پایان سال 95 سینمای ایران به مجموع فروش 157 میلیارد تومان دست یافت در حالی که تا پایان بهمن ماه 96 و در 11 ماه توانست رقمی معادل 170 میلیارد تومان را در گیشه به ثبت برساند تا بدین ترتیب فروش کلی تاریخ سینمای ایران در یک سال جابه جا شود.

ستاد خبری جشنواره «حسنات» نیز در این هفته اعلام کرد که امسال به دلیل ایجاد برخی از مشکلات و تغییر در زمان برگزاری هفتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه «حسنات» اصفهان، هفته فیلم این جشنواره در 25 استان و 34 شهرستان کشور برگزار می شود.این جشنواره از 11 تا 14 اسفند فیلم‌های برگزیده 6 دوره را به صورت رایگان در استان‌های کشور اکران می کند.

خبر دیگر این هفته سینما، دیدار مدیران بنیاد سینمایی فارابی و موسسه فرهنگی اکو بود که طی این دیدار تفاهمنامه‌ای مشترک بر تحقق اهدافی مشترک همچون راه‌اندازی صندوق و سازمان همکاری منطقه‌ای سینمایی تاکید شد. البته دراین دیدار صحبت هایی هم درباره اینکه کشورهای اکو درباره نوروز فیلم مشترک تولید کنند نیز شد.

جشنواره جهانی فیلم فجر نیز که در روزهای پایانی نخستین ماه سال 97 برگزار خواهد شد حالا خیلی جدی به دنبال برنامه ریزی برای برگزاری هر چه بهتر این رویداد است. جشنواره این هفته نیز خبری برای اهالی رسانه داشت و آن اینکه، ثبت نام اهالی رسانه و اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران که از دوشنبه 30 بهمن‌ آغاز شده بود و به مدت 15 روز ادامه داشت، تا 20 اسفند تمدید شد.

جشنواره مردمی فیلم عمار نیز دراین هفته دو خبر برای رسانه ها داشت. نخست اینکه غرفه های جشنواره مردمی فیلم عمار همانند سال های گذشته در مناطق و یادمان های راهیان نور، از 15 اسفند ماه تا پنج فروردین سال آینده فیلم های این جشنواره را برای زائران به نمایش می گذارد.

خبر دوم نیز اینکه جشنواره «عمار»، به مناسبت روز مادر و زیارت قبور شهدا در پنجشنبه آخر سال، بخش «فیلم ما» فراخوانی برای ثبت و روایت دیدار با مادران شهدا منتشر کرد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین