کد خبر: ۵۱۲۹۷
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۸۵ - ۱۲:۱۳

کابوس شکست بر سر بوش

آفتاب‌‌نیوز :
براساس این گزارش که کاملا بر پایه و اساس مدارک مستدل است، جنگ عراق نسل جدیدی از تروریست‌های افراطی  را بوجود آورده و جهان در مسیر حملات تروریستی بیشتر پیش می‌رود. 

پیش از این حزب جمهوری‌خواهان طرفدار جرج بوش با ادعاهای خود مبنی بر تبدیل جهان به مکانی امن‌تر پس از صدام حسین، خواب پیروزی در انتخابات را می‌دیدند. 

اما گزارش مرکز ملی برآوردهای اطلاعاتی طبقه بندی شده، خواب شیرین جمهوری‌خواهان برای پیروزی در انتخابات را به کابوسی دردناک تبدیل کرد. اکنون با توجه به نظرسنجی‌ها انجام گرفته، دولت جرج بوش احتمالا در جریان انتخابات برگ برنده را به برنده را به رقیب تقدیم خواهد کرد. مسبب تمام این شکست‌ها نیز گزارشی خواهد بود که بی‌هیچ جانبداری وضعیت عراق پس از صدام حسین و تاثیر آن بر تروریست اسلامی را بررسی می‌کند. 

جرج دبلیو بوش همواره در سخنرانی‌های پیش از انتخابات، جنگ عراق را مایه افتخار خود دانسته و با سخنرانی‌های آتشین خود ادعا می‌کرد که عراق قلب مبارزه با تروریسم بوده و عقب‌نشینی سربازان آمریکایی از این کشور به معنای پذیرفتن خطر تروریسم است. 

اما روزنامه‌های روز یکشنبه نیویورک تایمز و واشنگتن پست با انتشار این گزارش تکان دهنده، آنچه را که همواره محور اصلی افتخارات رئیس جمهوری بود با مدرک و اطلاعات طبقه بندی ‌شده به عامل سقوط وی تبدیل کردند. 

واشنگتن پست در بخشی از گزارش خود آورده است: جنگ عراق اصلی‌ترین عامل به راه انداختن چرخ معیوب تروریست‌های اسلامی بود. 

با وجود اظهارات کاخ سفید مبنی بر تضعیف القاعده پس از یازدهم سپتامبر، گزارش فوق اثبات می‌کند که در حال حاضر شبکه‌های ترویج دهنده رادیکالیسم اسلامی تا چه اندازه در جهان گسترش یافته‌اند. 

اما در این میان دموکرات‌ها به بهترین شکل ممکن از موقعیت‌ طلایی بوجود آمده استفاده کرده و نوک پیکان حملات را به سمت جرج بوش گرفته‌اند. 

اما مقامات کاخ سفید که غالبا از اظهار نظر در خصوص گزارش‌های طبقه‌بندی شده خودداری می‌کنند، در اولین واکنش رسمی ادعا کردند که نیویورک تایمز تمام جزئیات موجود در این گزارش را انتقال نداده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین