کد خبر: ۵۱۳۰۱۶
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹

اعتراض به آزمون استخدامی برای یک کارخانه در «راور»

آقای پورابراهیمی از زبان آقای کرمی مدیرعامل کارخانه فولاد راور گفته‌اند چون جوانان تحصیلکرده راوری صلاحیت علمی نداشته‌اند برای همین انتخاب نشده‌اند! سوال ما این است آیا از بین بیش از 600 نفر جوان راوری که در مرحله اول قبول شده‌اند و به مرحله مصاحبه رفته‌اند 150نفر نیروی با صلاحیت وجود نداشته است؟
آفتاب‌‌نیوز :
یکی از شهروندان راور در مطلبی که برای آفتاب‌نیوز ارسال کرده، نوشته است: بعد از سالها انتظار مردم شهرستان راور بالاخره اولین کارخانه و اولین موقعیت شغلی برای جوانان این شهرستان فراهم شده است.

پیش از این آقایان زاهدی و پورابراهیمی نمایندگان مردم راور و کرمان در مجلس شورای اسلامی بارها و بارها به مردم راور قول داده بودند که نیروهای استخدامی در کارخانه فولاد راور صددرصد بومی راور خواهد بود و تا زمانی که جوان بیکار در راور باشد به هیچ عنوان نیروی غیربومی نمی‌گیرند و در نشستهای حضوری خود با مردم راور اذعان داشته بودند که با آقای کرمی مدیرعامل کارخانه فولاد راور توافقنامه کتبی امضا شده است و ایشان تهعد کرده‌اند که تا زمانی در راور نیروی بومی متخصص وجود داشته باشد به هیچ عنوان از سایر شهرها نیروگیری نشود.

مردم راور که به قولها و وعده‌های نمایندگان خود دلخوش کرده بودند با اعلام نتایج نهایی این آزمون استخدامی شوک بزرگی به آنها وارد می‌‎شود و در پی گرفتن جوابی برای سوالهای خود روانه دفتر امام جمعه و فرمانداری شهرستان می‌شوند.

ابتدا به سمت فرمانداری میروند ولی ورودی اصلی به روی مردم بسته می‌شود و اجازه ورود حتی به محوطه فرمانداری هم به آنها داده نمی‌شود مگر تعدادی اندک که زودتر وارد شده بودند و به دلیل عدم حضور فرماندار راور کسی پاسخگوی مردم نبود!!

پس از آن مردم به سمت دفتر امام جمعه محترم شهرستان می‌روند. ابتدا از دفتردار ایشان می‌شنوند که امام در دفتر حضور ندارند ولی در نهایت مردم خود وارد دفتر می‌شوند و با ایشان گفتگویی کوتاه می‌کنند که باعث ایجاد قولهایی دیگر از جانب ایشان مبنی بر پیگیری می‌شود.

در سفر آقای ربیعی وزیر محترم کار به شهرستان راور نیز مردم به امید گشایش قصد داشتند داد خود را به گوش وزیر کار برسانند ولی مسولین شهر مانع دیدار و صحبت مستقیم مردم با آقای ربیعی می‌شوند. 

لازم به ذکر است دو هفته قبل از اعلام نتایج نهایی لیست قبولیها به دست دو نماینده رسیده است و متاسفانه هر دو نماینده چشم بسته آن را تایید نموده‌اند. پس از اعتراضات وسیع مردمی آقای پورابراهیمی در ابتدا گفتند که مردم اعتراضات کتبی خود را به دفتر برسانند تا ما بتوانیم پیگیر قولهای عمل نشده شویم و قول دادند کلیه نیروهای غیربومی را حذف خواهند کرد و با نیروهای بومی جایگزین می‌کنند.

اکنون پس از دوماه پیگیریهای مستمر و بسیار مردمی از طروق مختلف هنوز جوابی درست و حسابی به مردم داده نشده است.

تنها پیگیری نمایندگان جلسات مجزا با مدیرعامل کارخانه و پخش در فضای مجازی بوده است که در واقع هیچ نتیجه‌ای به دنبال نداشته است.

متاسفانه از انتشار لیست اسامی قبولی‌ها نیز اجتناب می‌کنند تا مردم نتوانند مطالبه‌گر حق خود باشند. از طرفی هم نمایندگان محترم بعد از دوماه منتظر گذاشتن مردم شهرستان راور، برای خاموش کردن صدای مردم می‌گویند تعداد خیلی کمی از قبولی‌ها غیربومی هستند؛ آن هم در رشته‌هایی که در راور موجود نبوده است ولی این صحبت عزیزان صحت ندارد و طبق صحبت مامور ثبت‌نام کارخانه فولاد راور و همچنین طبق اطلاعاتی که آقای میثم شریفی‌پور براساس لیست قبولی‌ها در اختیار گذاشته‌اند، تعداد خیلی زیادی از نیروهای غیربومی برای رشته‌های از قبیل حسابداری، مهندسی صنایع، برق قدرت، برق صنعتی، برق الکترونیک، هتلداری، مکانیک، بهداشت محیط، بهداشت حرفه ای و... هستند که این رشته‌ها تعداد خیلی زیادی فارغ التحصیل در راور دارد و حتی در مرحله اول و آزمون علمی هم امتیاز لازم را کسب کرده‌اند ولی متاسفانه از مرحله مصاحبه با طرح سوالاتی کاملا سلیقه‌ای و نامرتبط با رشته و تخصص رد شده‌اند!!!!

این کارخانه اولین امکان برای اشتغال جوانان راوری است که بعد از سالهای خیلی زیاد ایجاد شده است و دیگر به این زودی‌ها چنین فرصتی برای آنها ایجاد نخواهد شد. خیلی از جوانان راوری به امید بازگشت از شهرهای اطراف و اشتغال در شهر خودشان در این آزمون شرکت کرده‌اند ولی با کمال ناباوری با این امر مواجه شده‌اند و همگی معترض به حضور نیروی غیربومی در شهرستان راور هستند.

نکته جالب اینکه آقای پورابراهیمی از زبان آقای کرمی مدیرعامل کارخانه فولاد راور گفته‌اند چون جوانان تحصیلکرده راوری صلاحیت علمی نداشته‌اند برای همین انتخاب نشده‌اند!

سوال ما این است آیا از بین بیش از 600 نفر جوان راوری که در مرحله اول قبول شده‌اند و به مرحله مصاحبه رفته‌اند 150نفر نیروی با صلاحیت وجود نداشته است؟

طبق صحبت نمایندگان محترم قرار بر صددرصد نیروها بومی راور بوده است نه صددرصد نیروهای دیپلم و کارگر! چرا با وجود نیروی متخصص در راور از نیروی انسانی سایر شهرها استفاده شده است؟

آیا جوانان راوری فقط در زمان انتخابات صلاحیت علمی دارند؟

با این اوصاف تکلیف قولها و وعده‌هایی که اقایان پورابراهیمی و زاهدی بارها به مردم داده‌اند چیست؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین