کد خبر: ۵۱۳۰۳۳
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳

تیلرسون: بحران قطر به آفریقا هم کشیده شده است

وزیر امور خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی نسبت به ادامه بحران در منطقه خلیج‌فارس گفت: این بحران اکنون به قاره آفریقا کشیده شده است و واشنگتن تلاش می‌کند پیش از برگزاری نشست سران کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس و آمریکا در ماه مه پیشرفتی در زمینه حل این بحران حاصل شود.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی که پس از دیدار با اسماعیل عمر جیله، رئیس‌جمهور جیبوتی و محمود علی یوسف، وزیر امور خارجه این کشور داشت، گفت: بحران منطقه خلیج‌فارس به بخش‌هایی از قاره آفریقا کشیده شده و آمریکا به کشورهای این منطقه لزوم حل اختلافاتشان به جای انتقال آن به سایر کشورها را متذکر می‌شود.

تیلرسون گفت: می‌دانیم که بحران منطقه خلیج‌فارس به بخش‌هایی از قاره آفریقا به ویژه منطقه شاخ آفریقا کشیده شده است. ما با رهبران کشورهای این منطقه مستقیما گفت‌وگو کردیم و از آنها خواستیم به جای انتقال اختلافاتشان به دیگر کشورها، سعی در حل آن کنند و دیگر کشورها را به بخشی از اختلافات موجود تبدیل نکنند. همچنین به آنها یادآور شدیم که قاره آفریقا به اندازه کافی مشکلات و چالش‌های خود را دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مستقیما با رهبران کشورهای منطقه خلیج‌فارس وارد گفت‌وگو شده و وزارت خارجه آمریکا نیز این هفته ماموریت جدیدی را در مورد کشورهای یاد شده آغاز خواهد کرد.

همچنین تیلرسون گفت: آمریکا برای دستیابی به راه حلی جهت پایان دادن به بحرانی که اواسط سال گذشته آغاز شده با رهبران این کشورها گفت‌وگو خواهد کرد.

دو فرستاده تیلرسون به خاورمیانه در اقدام دیپلماتیک جدیدی برای حل بحران منطقه یکشنبه گذشته با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در دوحه دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس‌جمهور آمریکا برای میزبانی از رهبران کشورهای منطقه خلیج‌فارس در واشنگتن طی ماه مه آتی برنامه‌ریزی کرده است اما واشنگتن برگزاری این نشست را مشروط به حصول پیشرفتی در حل بحران کرده است.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین