کد خبر: ۵۱۳۲۴۶
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶

تخریب بخشی از دیوار امامزاده‌ هود در رزن+عکس

اهالی روستای ینگه‌قلعه واقع در شرق شهر رزن در روز گذشته متوجه تخریب بخشی از دیوار امامزاده کنار روستا شدند که به طور عجیبی در ارتفاع 5 متری از سطح زمین قرار گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رزن در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره اظهار کرد: امامزاده هود مربوط به دوره ایلخانی است و در بخش قروه‌درجزین، روستای ینگه‌قلعه واقع شده و در سال ۱۳۲۷ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

حمیدرضا زارعی با تأیید تخریب دیوار امامزاده تصریح کرد: امامزاده دارای ضریحی نیست که برای ورود به آن و دزدی تخریب شده باشد بلکه این اقدام تنها برای تخریب این بنای مذهبی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از پایه‌های در ورودی نیز مورد آسیب قرار گرفته است، اذعان کرد: امامزاده متولی ندارد و از روستا دور است به طوریکه متأسفانه در گذشته نیز مورد تخریب قرار گرفته بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان رزن با اشاره به اینکه روایت‌های مختلفی درباره فرد دفن شده در سردابه این امامزاده وجود دارد، گفت: به‌زودی کار بازسازی این بنای ارزشمند آغاز خواهد شد.

این بنای آجری تاریخی به شکل یک برج ۱۲ گوش بسیار متناسب ساخته شده و مربوط به سده هشتم قمری است. گنبد مخروطی شکل این بنا ویران شده و هم‌اکنون دارای سقف ضربی است و آثار کتیبه‌ای به خط کوفی به همراه کاشی معرق در کناره‌های بنا باقیمانده است.

تخریب بخشی از دیوار امامزاده‌ هود در رزن+عکس
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین