کد خبر: ۵۱۳۵۸۶
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

بیانیه رسمی پلیس اتریش درباره حادثه مقابل محل اقامت سفیر ایران در وین

پلیس اتریش درخصوص حادثه شب گذشته در مقابل محل اقامت سفیر ایران در وین بیانیه‌ای رسمی منتشر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
در این بیانیه آمده است:

در مورخ 11 مارس یکشنبه  ساعت 23:30 دقیقه حادثه ای در مقابل اقامتگاه سفیر ایران در  Wenzgasse به وقوع پیوست.

نیروی 23 ساله ارتش اتریش در حال انجام وظیفه به عنوان محافظ ساختمان اقامتگاه سفیر بود که ناگهان متوجه فرد مشکوکی در نزدیکی ساختمان شد. فرد مظنون دقایقی بعد به سوی این نیروی ارتش حرکت کرد و چاقویی را از داخل کاپشن درآورد و به او حمله کرد. نیروی ارتش ابتدا خود را عقب کشید و سعی کرد با استفاده از اسپری فلفل فرد مهاجم را متوقف کند که این اقدام نتیجه ای در برنداشت. در حین درگیری در حالی که نیروی ارتش ثابت قدم مبارزه می کرد، هر دو نفر روی زمین افتادند و آنگونه که تصاویر ویدئویی نیز تایید می‌کند، فرد مهاجم شروع به ضربه زدن با چاقو به وی می کند. این اقدام باعث شد تا چند گلوله از اسلحه سازمانی نیروی ارتش شلیک شده و مظنون احتمالی در اثر جراحات در همان محل کشته شود.

فرد مهاجم مردی 26 ساله، اتریشی و مقیم وین بود. انگیزه و پیش زمینه این اقدام کاملا مبهم  بوده و تحقیقات گسترده و عمیقی در حال حاضر توسط اداره مبارزه با تروریسم و حفاظت از قانون اساسی (توضیح: بخش اطلاعاتی وزارت کشور) در حال انجام است. چاقوی مهاجم ضبط شده و محل حادثه نیز از سوی پلیس جنایی اتریش مورد بررسی قرار گرفته است.

نیروی ارتش توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شده و مداوا بر روی بازوی دست او که در اثر حمله با چاقو زخمی شده انجام پذیرفته است. علاوه بر اقدام به موقع، داشتن جلیقه ضدگلوله نیز باعث شد که بر وی جراحات عمیق تری  وارد نشود. وی نهایتا به بیمارستان منتقل شد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین