کد خبر: ۵۱۳۷۸۴
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰

همه چیز درباره 7 فیلم اکرانِ نوروزی

امسال، هفت فیلم برای اکران در ایام نوروز انتخاب شده اند که در میان آنها چهار اثر کمدی دیده می شود.
آفتاب‌‌نیوز : عید نوروز یکی از مهمترین و بهترین زمان ها برای اکران فیلم های سینمایی است. صاحبان فیلم ها بر سر به دست آوردن این زمان برای نمایش آثار سینمایی، با یکدیگر رقابت می کنند.

به گزارش آفتاب نیوز به نقل از افکارنیوز، نوروز امسال نیز از این قاعده مستثنی نبوده و پس از کش و قوس های فراوان، دیروز اسامی فیلم های اکران نوروزی به طور قطع مشخص شد.

ترکیب فیلم های نوروزی امسال شامل چهار فیلم کمدی، یک انیمیشن، یک فیلم اجتماعی و یک اثر با موضوع مقاومت است.

با نگاهی به این لیست می بینیم که قرار است چهار فیلم کمدی به صورت همزمان اکران شوند که خروجی مثبت و یا منفی این جریان، در پایان زمان اکران مشخص می شود.

قرار دادن یک فیلم کودک و نوجوان و یک اثر در بخش مقاومت، به نظر انتخاب خوبی می آید. البته شاید جای فیلم های اجتماعی بیشتر در این لیست خالی است؛ اما مخاطب با فیلمی قابل تامل و خوب طرف می شود.

حالا باید منتظر ماند و دید پایان اکران نوروزی سال ۹۷ به کجا ختم می شود. شایان ذکر است؛ طبق اعلام سخنگوی شورای صنفی نمایش، فیلم های اکران نوروزی می توانند از فردا ۲۳ اسفندماه، اکران خود را آغاز کنند.

در ادامه این گزارش، به معرفی هفت فیلم معرفی شده برای اکران نوروز ۹۷ می پردازیم.

انیمیشن فیلشاه

«فیلشاه» انیمیشنی پرکاراکتر با حضور بیش از ۱۲۰ کاراکتر است. در تولید این اثر ۹۰ دقیقه‌ای، تیمی ۱۵۰  نفره مشارکت دارند. موسیقی ارکسترال، فیلمنامه ای پرکشش برای مخاطبان کودک و نوجوان و پیشرفت در زمینه نور و رنگ از جمله نقاط قوت این انیمیشن محسوب می شوند.

انیمیشن سینمایی «فیلشاه» به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه کنندگی حامد جعفری، محصول جدید گروه «هنرپویا» است که با سرمایه گذاری این گروه، بنیاد سینمایی فارابی و موسسه تصویر شهر تولید شد.

به وقت شام حاتمی کیا
«به وقت شام» درباره گروهک تروریستی داعش و تهدیدات امنیتی آنهاست. فیلمبرداری «به وقت شام» جدیدترین اثر ابراهیم حاتمی کیا در لوکیشن مربوط به یکی از فرودگاه‌های نظامی در تهران آغاز شد و در ادامه در لوکیشن‌های متعددی از جمله شهرک سینمایی دفاع مقدس، پایگاه هوایی شیراز، اصفهان و روستاهای اطراف شهریار پیگیری شد.

عوامل فیلم عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: ابراهیم حاتمی کیا، تهیه کننده: محمد خزاعی (محصول سازمان اوج)، بازیگران: بابک حمیدیان، هادی حجازی‌فر، پیر داغر، خالد السید، جوزیف سلامه، رامی عطاالله، لیث المفتی، علی سکر، سامر خلیلی، محمد شعبان.‌

کمدی لونه زنبور
فیلم سینمایی «لونه زنبور» سومین ساخته برزو نیک ‌نژاد است که محسن کیایی، پژمان جمشیدی، بهاره کیان افشار، هومن برق ‌نورد، پیام احمدی ‌نیا، سیاوش چراغی ‌پور، پاشا جمالی و رعنا آزادی ‌ور با حضور فرید سجادی حسینی بازیگران اصلی آن هستند.

در خلاصه داستان «لونه زنبور» آمده است: تا حالا از نزدیک دستِ چپِ زنِ یه پادشاهُ دیدی؟

مصادره مهران احمدی
«مصادره» به کارگردانی مهران احمدی ساخته شد و تدوین آن را سجاد پهلوان‌زاده انجام داد که جانشینی تهیه‌کننده را نیز برعهده دارد. این فیلم یک کمدی قصه‌گوست که در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، حضور داشت.

خلاصه داستان فیلم: ایران خیلی بزرگه، اما ما هم خیلی بدشانسیم.

رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان، میرطاهر مظلومی، هادی کاظمی، مزدک میرعابدینی، سیامک صفری و مهران احمدی به همراه بازیگر کودک امیر صدرا حقانی در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

فراری علیرضا داوودنژاد
«فراری» به کارگردانی علیرضا داوودنژاد،یک فیلم اجتماعی با موقعیت های کمدی است و محسن تنابنده، ترلان پروانه، سیامک صفری، سیما تیرانداز، رضا داوودنژاد، اقدس سعادت رضایی، علی داوودنژاد در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

این فیلم رویکرد آسیب شناسی جامعه و قشرهای مختلف و عوامل خودشیفتگی کاذب و عدم تناسب زندگی بین طیف های مختلف جامعه را به تصویر می کشد.

«فراری» داستان دختر ۱۸ ساله‌ای به نام گلنار با بازی ترلان پروانه را روایت می‌کند که از شهرستان به تهران می‌آید و تلاش می‌کند تا با ماشین «فراری» هشت میلیاردی، عکس یادگاری بگیرد. گلنار در این‌ بین با یک راننده آژانس آشنا می‌شود که او را در اتفاقات قصه همراهی می‌کند. نقش این راننده آژانس را محسن تنابنده بازی می‌کند.

کمدی خرگیوش
«خرگیوش» به کارگردانی مانی باغبانی و تهیه کنندگی این فیلم برعهده حبیب اسماعیلی است.

در خلاصه داستان این اثر آمده است: هیچ شبی مثل امشب نیست...

در «خرگیوش» بابک حمیدیان، سیامک انصاری، جواد عزتی، پانته آ سیروس، مانیا علیجانی با حضور همایون ارشادی، امید روحانی، ملیکا شریفی نیا و مینا ساداتی به ایفای نقش می پردازند.

لاتاری مهدویان
«لاتاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه کنندگی سیدمحمود رضوی است. حمید فرخ‌نژاد، هادی حجازی‌فر، جواد عزتی، ساعد سهیلی و زیبا کرمعلی در «لاتاری» حضور دارند.

خلاصه داستان: خانواده های امیرعلی و نوشین با ازدواج آنها موافق نیستند. آنها صبر پیشه کرده اند تا به مرور زمان، رضایت والدین خود را جلب کنند. آن دو رویای مشترکی در سر دارند؛ برنده شدن در لاتاری و دریافت گرین کارت آمریکا.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین