کد خبر: ۵۱۳۸۰
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۸۵ - ۱۶:۳۱
تحریم سوخت به نفع تهران است!

مخالفت رایس با تحریم بنزین ایران

آفتاب‌‌نیوز : وزیر امور خارجه آمریکا که با روزنامه وال استریت ژورنال مصاحبه کرده گفته است: تحریم فروش بنزین به ایران فقط در نهایت منجر می‌شود که هدف رهبران سیاسی ایران برای ایجاد این احساس در بین مردم که آمریکا بر ضد ملت آنها است تحقق یابد. 

رایس مدعی شده است که آمریکا می‌خواهد تا آنجا که می‌تواند از انجام کارهایی که به ضرر مردم ایران است خودداری کند. به گفته رایس بسیاری بر این باورند که تحریم صدور بنزین به ایران بر خلاف سیاستی است که آمریکا قصد انجام آن را دارد. 

به نوشته وال استریت ژورنال؛ اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در حالی بیان می‌شوند که سران سیاسی غرب در حال بحث و گفت‌وگو در خصوص نوع تحریم‌هایی هستند که غرب باید در صورت خودداری ایران از تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای علیه تهران اعمال نمایند. 

مقامات آمریکایی می‌گویند که با وجود همه تلاش‌هایی که آمریکا انجام داده است تا کنون هیچ توافقی در خصوص نوع تحریم‌ها به دست نیامده است این در حالی است که روسیه، چین و فرانسه نگران نتایج اعمال تحریم علیه ایران هستند و معتقدند که مذاکرات بین خاویر سولانا،‌ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و علی لاریجانی،‌ دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران باید تا زمان رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه یابد. 

رایس اخیرا در خصوص اینکه او به مذاکرات امروز لاریجانی و سولانا خوش‌بین است یا خیر گفته بود: باید ببینم چه پیش خواهد آمد. 

به گزارش رویترز ابراز تردید رایس از کارآمد بودن تحریم صدور بنزین به ایران در حالی صورت می‌گیرد که او پیشتر در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفته بود آمریکا مایل است به سولانا وقت بیشتری بدهد تا ببیند آیا او می‌تواند فرمولی برای جلب توافق ایران برای تعلیق که پیش شرط شروع مذاکرات است بیابد. 

رایس در این خصوص به روزنامه وال استریت ژورنال گفته است:‌ صراحتا باید بگویم که نمی‌دانم آیا چنین اقدامی مؤثر خواهد بود یا خیر، ولی من به هر حال امیدوارم که مذاکرات موثر واقع شوند.
رایس در ادامه اظهارات خود همچنین گفته است که اگر گفتگوها جواب ندهد او خوش‌بین است که چین و روسیه از اقدامات تنبیهی علیه ایران حمایت خواهند کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین