کد خبر: ۵۱۴۲۷۹
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷

شیائومی هم به لیست رجیستری اضافه شد

شاید لزوم رجیستری برای گوشی‌های کم‌مصرف موضوع قابل توجهی نباشد اما اگر برای بازار یک برند به مرور افزایش یابد به اهمیت آن اضافه می‌کند. گوشی‌های شیائومی هم در چنین برهه‌ای به سر می‌برند و همین موضوع این برند را به لیست رجیستری اضافه کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
طرح رجیستری یا ثبت شماره گوشی‌های همراه از نیمه دوم سال جاری آغاز شد و به نظر می‌رسد برخلاف اجراهای پیشین که تا میانه‌ی کار رفته اما درنهایت با شکست روبه‌رو شد، این بار به صورت جدی پیگیری می‌شود. به همین دلیل از همان اول روند معرفی برندهایی که مشمول رجیستری می‌شوند در ابتدا گوشی‌های شرکت اپل، سپس گوگل، بلک‌بری و موتورولا، در فاز سوم برند ال‌جی و در آخرین فاز نیز گوشی‌های نوکیا، سونی، تکنو و هوآوی جریان یافت. همچنین در اظهار نظر جدید مسوولان رگولاتوری، شیائومی هم به این برندها اضافه شد.

از طرفی در حالی که پیش از این عنوان شده بود تمامی برندهای گوشی همراه تا پایان سال جاری مشمول رجیستری می‌شوند و انتظار می‌رفت سامسونگ با سهم بالای بازار نیز در روزهای پایانی سال مشمول رجیستری شود،  مسئولان از موکول شدن اجرای رجیستری سامسونگ به سال آینده خبر دادند و محمدجواد آذری جهرمی- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- درباره علت تاخیر در رجیستری گوشی‌های سامسونگ اعلام کرد که به دلیل سهم ۵۰ درصدی سامسونگ در بازار و لزوم تثبیت شرایط در روزهای پایانی سال و جلوگیری از تاثیرات منفی بر مصرف‌کننده نهایی، اعلام طرح برای این نشان تجاری به بعد از تعطیلات نوروزی موکول شده است.

اضافه شدن شیائومی به لیست برندهای رجیستری

اما حسین فلاح جوشقانی - رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- طی روزهای گذشته از اجرای طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت(رجیستری) برای نشان شیائومی خبر داد و گفت: در راستای حفظ حقوق مشترکان و جلوگیری از فروش گوشی‌های قاچاق به جای گوشی‌های قانونی به مردم، همزمان با اجرای طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت برای نشان‌های «سونی» و «تکنو» از شنبه ۲۶ اسفندماه ۹۶ نشان «شیائومی» هم مشمول این طرح می‌شود.

در این راستا جوشقانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت اضافه شدن شیائومی به برندهای مشمول رجیستری بیان کرد: شاید شیائومی جزو گوشی‌های کم‌مصرف باشد اما دارد بازار پیدا می‌کند. به هرحال ما برنامه داریم که به زودی رجیستری همه گوشی‌ها را تمام کنیم و حداکثر تا اواخر فروردین ماه هم تمامی گوشی‌ها مشمول می‌شوند؛ بنابراین تصمیم‌ گرفتیم یک سری گوشی‌ هم در کنار گوشی‌هایی مثل سونی که بازار خوبی دارد، مانند تکنو و هوآوی که بازار کمتری دارند را وارد این عرصه کنیم.

وی با اشاره به رجیستر شدن گوشی‌های جدید سامسونگ که در نمایشگاه اخیر از آن‌ها رونمایی شد نیز اظهار کرد: برای این‌که از همان ابتدا نگذاریم دو مدل جدید سامسونگ که جزو بازار داغ و پرچمدار هستند وارد قاچاق شوند، این دو مدل را به عنوان گوشی‌هایی که مشمول رجیستری هستند، اعلام کردیم. تا اواسط فروردین‌ماه بعد از تعطیلات هم سامسونگ و بقیه مدل‌ها اعلام می‌شود. این مدل‌های جدید به صورت رسمی به ایران وارد شده و در بازار وجود دارند.

به گزارش ایسنا،رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همچنین درباره آمار قاچاق گوشی و تاثیر طرح ثبت شماره گوشی‌های همراه بر این آمار بیان کرد: آمار رسمی کاهش میزان قاچاق را باید از گمرک دریافت کرد، اما مطمئنا اگر قاچاق گوشی تا پیش از اجرای طرح رجیستری بیش از ۹۰ درصد بود، در حال حاضر با اطلاعاتی که من دارم به حداکثر ۵۰ درصد رسیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین