کد خبر: ۵۱۴۳۲۳
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰

ماجرای لغو دیدار ایران و سیرالئون چیست؟

احتمال لغو دیدار دوستانه ایران و سیرالئون به خاطر نامه فیفا به فدراسیون فوتبال ایران قوت گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
فدراسیون فوتبال ایران هفته گذشته تفاهم‌نامه برگزاری دیدار دوستانه میان تیم ملی ایران و تیم ملی سیرالئون را منعقد کرد اما اختلافات داخلی در فدراسیون فوتبال این کشور آفریقایی منجر به ورود فیفا شده است.

خانم جوهانسون، رییس پیشین فدراسیون فوتبال سیرالئون که با دخالت دولت در فوتبال برکنار شده، در نامه‌ای به فیفا، خواستار رسیدگی این نهاد بین‌المللی به دخالت دولت شده و فیفا هم با استناد به اساسنامه خود و محکوم کردن هر گونه دخالت نهادهای خارج از فوتبال، گروه مدیریتی جدید در فدراسیون فوتبال سیرالئون را به رسمیت نمی‌شود.

هم‌چنین خانم جوهانسون در نامه به فیفا خواستار جلوگیری از برگزاری دیدار ایران و سیرالئون شده و اعلام کرده برگزاری این بازی بدون اجازه او است و دبیرکل فدراسیون فوتبال این کشور که توسط دولت انتخاب شده، این بازی را هماهنگ کرده است.

فیفا هم پس از این نامه، مکاتبه‌ای با فدراسیون فوتبال ایران انجام داد و خواهان برگزار نشدن این بازی شده است ولی سیرالئون از روزپنج شنبه در ایران حضور دارد و تمام هزینه‌های اقامت و رفت و آمد این تیم به ایران توسط فدراسیون فوتبال پرداخت شده و برگزار نشدن بازی ضرری حدود ۲۰۰ میلیون تومانی در دامن فدراسیون فوتبال می‌گذارد.

به گزارش ایسنا، با توجه به همین موضوع فدراسیون فوتبال در تلاش است تا رضایت فیفا برای برگزاری بازی را جلب کند و ایران و سیرالئون فردا (شنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف هم بروند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین