کد خبر: ۵۱۴۳۳
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۸۵ - ۱۸:۵۶
برای او آمدم و برای او می‌روم

جنتی در مراسم تودیع چه گفت

آفتاب‌‌نیوز : جنتی در یکسالگی دولت نهم در حالی از قطار کابینه پیدا شد که به گفته خود «آن روز برای كمك به پورمحمدی این مسوولیت را پذیرفت» و «امروز نیز برای كمك به او» جای خود را در معاونت سیاسی وزارت کشور به هاشمی ثمره داد. تغییری که بسیاری آن رابه هماهنگی بیشتر وزارت کشور با رئیس جمهور در شرایط حساس کنونی تعبیر می کنند.

به هر روی قرار گرفتن مشاور ارشد رئیس جمهور در سمت پرمشغله معاونت سیاسی وزارت کشور از هم اکنون در محافل سیاسی حرف و حدیث های بسیاری را به راه انداخته است. شاید به همین دلیل است که مصطفی پور محمدی بر حضور «تمام وقت» او در وزارت کشور تاکید می‌کند و جذب او را نشانه‌ای از «قدرت» وزارت کشور می‌داند. وزیر کشور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: آقای هاشمی ثمره از این به بعد معاون سیاسی وزارت كشور است. من مسوول بخش‌های دیگر نیستم، ایشان به عنوان معاون سیاسی این وزارتخانه تمام ‌وقت در اختیار وزارت كشور است. 

علی جنتی در ابتدای سخنرانی کوتاه خود گفت: از جناب پورمحمدی به خاطر حسن اعتمادی كه به من داشت و به خاطر اینكه این بار را از دوش من برداشت، تشكر می‌كنم. از آغاز كار دولت نهم و با حضور پورمحمدی در وزارت كشور و دعوت وی ازمن، برای كمك به او این مسیر را ادامه دادم و درحال حاضر هم برای كمك به او از این پست كناره‌گیری كرده و به مسئولیت دیگری همت می‌گمارم.

وی افزود: یكی ازكارهای اساسی كه از بدو امر نیاز بود مورد توجه قرار گیرد، بهره‌گیری ازنیروهای كارآمد و متخصص درحوزه معاونت سیاسی بود و همگی این مدیران علاوه بر برخورداری از تدین، تقوا، وفاداری به نظام چه درحوزه انتخابات، مطالعات كشوری، كمیسیون ماده 10 احزاب كار را تسهیل كردند.

جنتی تصریح كرد: امسال انتخابات طبیعتاً كار سنگینی را می‌طلبد كه از نظر اصلاح قوانین و انتخابات شوراها كه اصلاحات متعددی در آنها صورت گرفته است و لایحه نظام جامع انتخابات كه كار گسترده‌ای بود و علی‌رغم انتقاداتی كه به آن صورت می‌گیرد یكی ازكارهای افتخارآمیز وزارت كشور دراین مدت است.

معاون پیشین سیاسی وزارت كشور در ادامه درخصوص طرح اتوماسیون انتخابات كه سالیان سال روی آن بحث شده، عنوان كرد: خوشبختانه نرم‌افزار مشتركی با شورای نگهبان تهیه شده است و برای رایانه‌ا‌ی كردن قرائت و شمارش آرا هم اقدامات انجام شده است و مشكلی در اجرا پیش آمده كه برای انتخابات بعد انجام می شود. 

وی ادامه داد: ازنظر رویكرد كمّی معاونت سیاسی، تقویت انسجام درونی كشور كاهش شكاف‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی بوده و احساسم این است كه امروز آمریكایی‌ها و قدرت‌های نظامی به دنبال جنگ نیستند، بلكه به دنبال تقویت اعتراضات اجتماعی و افزایش شكاف‌های سیاسی، اجتماعی دركشور هستند و ما سعی كردیم با جلب رضایت عملی كه جزو سیاست‌های دولت نهم است بر این نكته تاكید زیادی داشتیم.

وی در پایان خاطر نشان كرد: از كلیه همكاران و مدیران وزارت اطلاعات كه درحوزه سیاسی، اجتماعی كمك شایانی كردند و وزیر كشور كه در پیشبرد اهداف به ما كمك كرد صمیمانه تشكر می كنم. من در وزارت كشور دوران طلایی را گذراندم و دوستان خوبی را یافتم كه برای من افتخارآمیز است و این موضوع برای من بهترین پشتوانه بوده و برای برادرم مجتبی هاشمی ثمره آرزوی موفقیت دارم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین