کد خبر: ۵۱۴۳۴۵
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱

گفتگوی تلفنی مرکل و اردوغان

براساس اعلام رسانه‌های ترکیه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور و آنگلا مرکل،در اعظم آلمان در یک گفت و گوی تلفنی با یکدیگر به بررسی مسائل دو جانبه و آینده روابط ترکیه با اتحادیه اروپا پرداختند.
آفتاب‌‌نیوز :
 اردوغان و مرکل در این گفت و گوی تلفنی همچنین به بحث درباره مسائل منطقه‌ای پرداخته و بر وجود تمایل دو طرف برای تسریع همکاری‌ها و مذاکرات بین آن‌ها تاکید کرد.

خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که رئیس جمهور ترکیه انتصاب مرکل به چهارمین دور صدر اعظمی در آلمان را به وی تبریک گفت.

همچنین این دو رهبر علاوه بر پرداختن به مسائل مورد علاقه دو کشور تمایلاشان را برای افزایش همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم اعلام کردند و متعهد شدند تا با یکدیگر در زمینه مقابله با مهاجرت غیر قانونی و همچنین رسیدگی به مسائل مربوط به پناهجویان همکاری داشته باشند.

قرار است مرکل و اردوغان در ۲۶ مارس در اجلاس اتحادیه اروپا – ترکیه در شهر وارنای بلغارستان که اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت، شرکت کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، چندین کارشناس و مقام ارشد اروپایی گفته‌اند که در اجلاس وارنا قرار است مسائل مورد بحث میان این دو نفر مطرح شده و محوریت پیدا کند.

آناتولی نوشت: انتظار می‌رود در این اجلاس مجموعه‌ای از مسائل شامل سیاست خارجی جهانی، امنیت، مبارزه با تروریسم، خاورمیانه، آفریقا و روسیه مورد بحث قرار بگیرند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین