کد خبر: ۵۱۴۴۹۲
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲

کاهش 10 هزار نفری آمار فوتی‌های جاده‌ای طی 10 سال

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: با فرهنگ‌سازی‌های انجام شده طی 10 سال، آمار فوتی‌های حوادث جاده‌ای 10 هزار نفر کاهش داشته است.
آفتاب‌‌نیوز :
«علی آزادی» صبح امروز در مراسم طرح نوروزی پلیس، اظهار کرد: در حال حاضر بسیج عمومی برای طرح نوروزی پلیس انجام شده تا مردم و مسافران و حتی افرادی که قصد تردد از این استان را دارند، محیطی امن برایشان ایجاد شود.

این مسئول با بیان اینکه شعار امسال طرح نوروزی پلیس «آرامش بهاری با نظم و امنیت» است، ادامه داد: به دنبال آن هستیم که بتوانیم محیطی در کمال نظم و آرامش برای هم‌استانی‌ها و هم‌میهنان ایجاد شود.

وی یکی از وظایف نیروی انتظامی و سایر ارگان‌های دخیل در این طرح را پیشگیری از تصادفات دانست و افزود: عوامل مختلفی در ایجاد تصادفات جاده‌ای و حتی دورن‌شهری موثر است که عامل انسانی مهم‌ترین عوامل در ایجاد تصادفات است و خودرو، وضعیت جاده‌ها، شرایط آب ‌و هوایی و ... در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

سردار آزادی، اظهار کرد: رعایت قوانین و مقررات عامل مهمی است که در صورت رعایت سبب کاهش چشم‌گیر خسارت‌ها خواهد شد، به طوری که با فرهنگ‌سازی‌های انجام شده در 10 سال گذشته در نیروی انتظامی در بحث کاهش تلفات موفق بوده، به طوری که تعداد فوتی‌ها از 26 هزار نفر به 16 هزار نفر رسیده است.

فرمانده انتظامی استان زنجان یادآور شد: طرح نوروزی پلیس از 24 اسفند آغاز شده و تا 25 فروردین ادامه دارد و امیدواریم که نتیجه این طرح سبب رضایت‌مندی مردم شود.

در ادامه این مراسم، رئیس پلیس‌راه استان زنجان گفت: پلیس‌راه استان زنجان با همکاری سایر بخش‌های دخیل در طرح نوروزی به دنبال آن است که تصادفات جاده‌ای به خصوص تصادفات جاده‌ای در ایام عید نوروز را به حداقل برساند که از جمله اقدامات انجام شده در این بخش آموزش، فرهنگ‌سازی و رفع نقاط حادثه‌خیز و ... است.

علی‌اصغر شیرمحمدی ادامه داد: خط قرمز پلیس برخورد با رانندگان حادثه‌ساز است؛ چرا که این رانندگان موجب بروز حوادثی می‌شود که نتایج زیان‌باری را برای خود و خانواده به همراه دارد و پیشگیری از آن جزو اولویت‌های پلیس راه است.

وی افزود: سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، لاین‌کشی، دو تخلف هم‌زمان مجوز تخلفاتی است که به شدت با آن‌ها برخورد خواهد شد و نیز گشت‌های کنترل نامحسوس نیز در این ایام فعالیت می‌کنند و نیز گشت‌هایی در ناوگان حمل و نقل عمومی برای نظارت بر عملکرد رانندگان حضور خواهند داشت.

این مسئول ادامه داد: در بحث رانندگان نامتعارف نیز از رانندگان تست اعتیاد و الکل گرفته شده و در صورت تایید ضمن اعمال قانون این رانندگان به مدت شش ماه از رانندگی محروم خواهند شد.

در پایان این مراسم از اولین نشریه تخصصی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان با عنوان «اقتصاد زنجان» رونمایی شد.
ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین