کد خبر: ۵۱۴۵۰۶
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷

بسته یک تریلیون روبلی جدید روسیه برای نجات دو بانک

بانک مرکزی روسیه به منظور تعادل بخشیدن به ترازنامه دو بانک این کشور که طی برنامه نجات اواخر سال گذشته از ورشکستگی رها شدند ۱۷ میلیارد دلار دیگر به آنها تزرریق می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از رویترز، بانک‌های روسی به دلیل تحریمهای غربی ضد این کشور پس از الحاق کریمه به خاک آن در سال ۲۰۱۴ و آثار سقوط بهای نفت بر درآمدهای خارجی، آسیب شدیدی را متحمل شده‌اند. بانک مرکزی روسیه در سال ۲۰۱۷ به عنوان بخشی از برنامه وسیع‌تر خود برای پاکسازی بخش آسیب دیده از وام های معوق و خروج سرمایه بانکی، سه بانک خصوصی " اوت کریتی"، " بی اند ان بانک"  و " پرومزویازبانک" را نجات داد و ده‌ها وام دهنده کوچک دیگر را تعطیل کرد.

تا پایان سال ۲۰۱۷، بانک مرکزی روسیه در مجموع ۱.۵ تریلیون روبل را برای بهبود نقدینگی و سرمایه این سه بانک فراهم کرد. برخی از منابع توسط این بانک ها بازپرداخت شده اند اما بانک " اوت کریتی"  اعلام کرده است به وجوه بیشتری نیاز دارد. یک منبع آگاه به بانکها گفت تزریق سرمایه  یک تریلیون روبلی جدید که تصمیم گیری در خصوص آن هنوز ادامه دارد، یارانه ای به دو بانک " اوت کریتی"  و " بی اند ان بانک" خواهد بود و می تواند بالاتر از رقمی باشد که تاکنون به آنها پرداخت شده است.

دو منبع آگاه دیگر که در بانک های رقیب مستقر هستند تایید کردند منابع اضافی مورد بحث بانک مرکزی، معادل ۱۱ درصد از کل سرمایه بخش بانکی روسیه خواهد بود. هر سه منبع گفتند بحث در این خصوص هنوز نهایی نشده است و تصمیم گیری در خصوص میزان سرمایه‌ای که باید تزریق شود هنوز انجام نشده است. بانک مرکزی، " اوت کریتی" و " بی اند ان بانک" حاضر به اظهار نظر در این خصوص نشدند.

برخی منابع بانکی گفتند تزریق حجم عظیمی از نقدینگی به این بانک‌ها می‌تواند منابع تامین پولی و نرخ تورم روسیه را به هم زند و این مساله پتانسیل اثرگذاری بر سیاست کلیدی تعیین نرخ بهره بانک مرکزی را خواهد داشت. بانک مرکزی روسیه بارها اعلام  کرده است برنامه های نجات منجر به افزودن پول جدید به بازار نخواهد شد چرا که پول تنها در چرخه ای بین صندوق و وام گیرندگان نجات یافته دست به دست خواهد شد.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین