کد خبر: ۵۱۴۷۸
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۸۵ - ۱۷:۵۷

اعراب هم باید هسته ای شوند

آفتاب‌‌نیوز : وزیر امور خارجه بحرین در گفتگو با روزنامه الحیات درباره روابط بحرین با ایران گفته است: روابط ما با ایران شاهد لحظات دوستی و نزدیکی و لحظات دوری بوده است .امروز این روابط عادی است اما درباره پرونده هسته ای ایران، با تمام صراحت و واقعیت دغدغه خود را از جنبه زیست محیطی و نزدیکی نیروگاه (بوشهر) به خود ابراز داشته ایم. 

به گفته وزیر امور خارجه بحرین روابط ایران با ما به عنوان کشوری همسایه و روابط این کشور با جهان برای بحرین از اهمیت برخودار است و این روابط برای ما به عنوان کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی مهم است و هم اکنون این مسئله از اهمیت برخوردار است که در تماس دائم و مستقیم با ایرانی ها باشیم.

وزیر خارجه بحرین در ادامه اظهارات خود با هشدار نسبت به وقوع جنگ در منطقه مدعی شده است که برخی در ایران هستند که در امور بحرین دخالت می کنند و به ایرانی ها می گوییم که آنها خواهان اختلاف بین ما و شما هستند. وی افزود: از پیامد احتمالی اختلاف بین خود و ایران بیم داریم، بدین معنا که هرگونه مداخله ای ممکن است سبب بروز کشمکش شود. وزیر خارجه بحرین خاطر نشان کرده که به علت رابطه سازنده ای که پیوند دهنده بحرین با ایران است کشورش تمایل فراوانی به ثبات و دوستی با ایران دارد.

وزیر امورخارجه بحرین در بخش دیگری از گفتگوی خود با الحیات در حاشیه نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت: داشتن سلاح هسته ای از سوی اسرائیل مصائبی را برای ما به همراه آورده است و آن قدر در این زمینه فریاد زده ایم که صدایمان گرفته است، ما خواهان دور کردن این سلاح ها هستیم و الان از سوی طرف دومی (این مصائب) آمده است که دروازه وسیعتری را می گشاید و شاید دیگر در برابر اعراب هیچ گزینه ای جز رفتن در همین مسیر نباشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین