کد خبر: ۵۱۴۸۳
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۸۵ - ۱۸:۳۳

بغداد؛ شهر اجساد متلاشی شده

آفتاب‌‌نیوز :  به گفته ژنرال کالدول سخنگوی ارتش آمریکا در بغداد اعدام های دسته جمعی اینک مهمترین شیوه ای است که طرفین درگیر در جنگ داخلی عراق ـ سنی ها و شیعیان - برای انتقام از طرف مقابل از آن استفاده می کنند . به گفته این فرمانده ارتش آمریکا هر دو طرف به طور گسترده اقدام به آموزش و سازماندهی گروههای مرگ کرده اند و همانطور که قبلا نیز انتظار می رفت موج خشونت در بغداد با آغاز ماه رمضان به اوج رسیده و " این یکی از مرگبارترین هفته های عراق پس از سقوط صدام بوده است" . 

ادامه بمبگذاریها
بامداد پنجشنبه حمله خودوری یک بمبگذار انتحاری به پست بازرسی ارتش عراق در محله الشعب در شمال شرقی بغداد منجر به کشته تن 2 تن از سربازان و زخمی شدن 10 نفر دیگر شد . این حمله در حالی رخ داد که نیروهای آمریکایی و عراقی طی روزهای گذشته اقدام به یک عملیات پاکسازی گسترده در این منطقه تحت عنوان "پیشروی مشترک" نموده بودند .
 
در مرکز بغداد نیز انفجار خودروی بمبگذاری شده در کنار یک رستوران در خیابان سعدون منجر به مرگ حداقل پنج غیرنظامی و زخمی شدن 34 نفر دیگر شد .این رستوران در طول ماه مبارک رمضان اقدام به طبخ غذا برای مشتریان مسیحی خود می کرده و ظاهرا علت انفجار نیز خشم تروریستها از همین مسئله بوده است . به گفته پلیس شدت سوختگی برخی از مجروحان حادثه به حدی است که امیدی به زنده ماندن آنان وجود ندارد . 

همچنین بر اثر شلیک یک گلوله خمپاره به محله شیعه نشین الدوره در جنوب بغداد نیز یک کودک خردسال کشته شد .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین