کد خبر: ۵۱۴۹۲
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۸۵ - ۱۹:۵۳

دورخیز یک کره‌ای برای صندلی عنان

آفتاب‌‌نیوز : خبرگزاری آسوشیتدپرس با اعلام این خبر نوشت،‌ 7 کاندیدای اصلی ریاست سازمان ملل متحد روز پنجشنبه برای جلب حمایت 15 عضو شورای امنیت در یک رأی‌گیری غیررسمی رقابت می‌کنند. 

بن کی مون، کاندیدایی از کره جنوبی که پیش از این وزیر امور خارجه این کشور بوده است و شانس اول جانشینی کوفی عنان است اظهار امیدواری کرده است که بتواند حمایت تمام اعضای شورای امنیت را به دست آورد. نفر دوم نیز کاندیدایی هند است. 

بن در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس گفت ممکن است برخی تصور کنند که من رهبری ملایم و ضعیف هستم اما من ازقدرت روحی و درونی برخوردارم. این چیزی است که معمولا افراد نمی‌توانند از بیرون به راحتی تشخیص دهند. وی افزود برای آسیایی‌ها فروتنی و تواضع از مهمترین ارزشهاست. 

در یک نظرسنجی اولیه از اعضای شورای امنیت بن کی مون، رتبه اول را کسب کرده است اما برخی منتقدین او را برای این سمت ضعیف دانسته‌اند. 

او این امر را به عنوان تأیید ایده‌هایش برای فرایند اصلاحات در سازمان ملل دانست و گفت من این نتیجه را با تواضع می‌پذیرم و احساس مسئولیت شدیدی می‌کنم. از بین نامزدهای ریاست سازمان ملل متحد، اشرف غنی، وزیر اقتصاد سابق افغانستان و ویرا فریبرگا، رئیس جمهور لاتویا برای اولین بار در این رقابت شرکت می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین