کد خبر: ۵۱۵۱۸
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۸۵ - ۱۲:۳۳

آشفته بازار فوتبال ایران

آفتاب‌‌نیوز : هنوز دعوای میان سازمان و فدراسیون سابق حل نشده است. از طرفی شکایت فدراسیون از برانکو ایوانکوویچ سرمربی اسبق تیم‌ملی و بالعکس عدم استعفای دکتر دادکان رئیس اسبق فدراسیون و غیره باعث شده است خطر تعلیق فدراسیون فوتبال ما را تهدید کند. 

هنوز فدراسیون فوتبال بعد از سه ماه که از مسابقات جام جهانی می‌گذرد، رئیس ندارد و کسی در رأس این فدراسیون نیست که بتواند جوابگوی این مسائل باشد. 

البته  نمی‌خواهیم منکر فعالیت‌های مثبتی که در این مدت در فدراسیون انجام شده است، باشیم اما این مشکلات در فوتبال ما وجود دارد و باید هرچه زودتر فکری برای حل اینها بشود وگرنه آینده‌ای ناخوشایندی در انتظار فوتبال ما خواهد بود. 

اگر مشکلاتی که گریبانگیر لیگ شده‌اند را هم به مسائلی که بیان شد اضافه کنیم می‌بینیم وضعیت فوتبال ما بسیار نابسامان است. از طرفی مشکلاتی که زمین‌های تیم‌ها دارند؛ اعم از چمن ورزشگاه‌ها، برق و دیگر امکاناتی که باید یک استادیوم استاندارد داشته باشد و ندارد (در حالی که شش سال از شروع لیگ برتر می‌گذرد و هنوز این مشکلات حل نشده است) قرار گرفته‌اند و از طرف دیگر بنابر همین مشکلات استادیوم‌ها چند بازی لیگ لغو شده‌اند همچنین مسابقات لیگ دسته اول و دوم باز هم به دلیل مشکلات نور در ماه رمضان تعطیل شده‌اند و این مشکلات باعث بی‌نظمی در برگزاری لیگ‌های فوتبال کشورمان شده است. 

به تمامی این مسائل حکم دیوان عدالت اداری در مورد تیم‌های صنعت نفت آبادان و راه‌آهن را نیز بیفزاییم. طبق حکمی که این دیوان صادر کرده است فدراسیون فوتبال تا شش ماه فرصت دارد که ضمن خارج کردن تیم راه‌آهن از لیگ برتر، صنعت نفت آبادان را به جمع تیم‌های لیگ برتر اضافه کند. 

در این حکم آمده است که اگر تا شش ماه آینده حکم توسط فدراسیون فوتبال اجرا نشود، فدراسیون از طرف قوه قضاییه محروم خواهد شد. 

این موضوع به تنهایی می‌تواند باعث آشفتگی فوتبال کشورمان شود. ولی در حال حاضر این مشکل شاید کوچک‌ترین مشکل فدراسیون باشد. 

تعدادی از این مشکلات از فدراسیون قبلی به ارث رسیده است اما برخی از مشکلات نیز بعد از جام‌جهاني به وجود آمده‌اند و تنها کسی که می‌تواند این مشکلات را سروسامان دهد، سازمان تربیت بدنی است. 

سازمان تربیت بدنی و در رأس آن مهندس علی‌آبادی می‌تواند به هم‌اندیشی و همراهی با مسؤولان فدراسیون قبلی و سرپرستی فدراسیون این مشکلات را حل کند. 

در این بین دیگر نباید جنگ قدرت‌ها مطرح باشد، چرا که در حال حاضر مهم مسائل ملی است. اگر دوستان فدراسیون قبلی و سازمان تربیت بدنی مشکلات شخصی را کنار بگذارند و در کنار یکدیگر فقط به حل مشکلات فکر کنند شاید فوتبال ما از این بحران خارج شود اما اگر این افراد بخواهند به همین منوال ادامه دهند، این مشکلات نه تنها حل نخواهند شد بلکه مشکلات جدیدی نیز ایجاد می‌شوند. باید مسؤولان همه دست به دست هم دهند تا مشکلات را حل کنند تا فوتبال ما بیش از این دچار مشکل نشود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین