کد خبر: ۵۱۵۳۰۶
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷

آیا زندان اوین در سال ۹۷ تعطیل می شود؟

در برنامه ششم موضوع فروش زندان ها مطرح شد و سازمان زندان ها می تواند با فروش زندان ها در داخل شهر آنها را به خارج از شهر منتقل کند.
آفتاب‌‌نیوز : نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس چاره اندیشی برای ساخت زندان های جدید در شهرستان ها را واجب تر از انتقال زندان اوین دانست.

محمدکاظمی درگفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر لزوم انتقال زندان ها به خارج از شهرها، گفت: در برنامه ششم موضوع فروش زندان ها مطرح شد و سازمان زندان ها می تواند با فروش زندان ها در داخل شهر آنها را به خارج از شهر منتقل کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه انتقال زندان ها به خارج از شهرها در قانون به سازمان زندان ها واگذار شده است، گفت: بسیاری از زندان‌ها داخل شهر قرار گرفته و فعالیت آنها در سطح شهر مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده از سویی با توجه به افزایش آمار زندانیان مساحت کافی برای پذیرش زندانیان وجود نداشته و ساختمان های فعلی جوابگو نیست بنابراین می طلبد جابه‌جایی و انتقال زندان ها و همچنین ساخت زندان های جدید در خارج از شهرها در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه زندان اوین دیگر گنجایش محکومان را ندارد و باید هر چه سریع تر جابجا شود، تصریح کرد: ساختمان های زندان اوین قدیمی بوده و مرکز آن در جایی قرار گرفته که برای ساکنان و اهالی منطقه اسباب زحمت شده است بنابراین سازمان زندان ها باید برای انتقال آن چاره اندیشی کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس دهم، چاره اندیشی برای ساخت زندان های جدید در شهرستان ها را واجب تر از انتقال زندان اوین دانست و گفت: به شدت نیازمند ساخت زندان های جدیدی در شهرستان ها هستیم.

نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اغلب زندان های کشور در مرکز شهر قرار دارند و برای فروش موقعیت مناسبی دارند، افزود: به طور قطع از محل فروش زندان ها و با فروش زندان های کهنه و قدیمی می توان در بیرون شهر نسبت به ساخت زندان ها اقدام کرد؛ به عنوان مثال زندان اوین ملک مرغوبی بوده و دارای قیمت بالایی است بنابراین با فروش آن می توان مکان مناسبی را در خارج از شهر ساخت و زندانیان را به آن منتقل کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین