کد خبر: ۵۱۵۵۶۸
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۷

وزش باد و گردوخاک در سیستان و بلوچستان

افزایش دما پدیده غالب شهرهای استان تا پایان هفته است که هر چه به پایان هفته نزدیک‌تر شویم، میزان افزایش دما محسوس‌تر خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: جمعه و شنبه پیش‌رو در زاهدان، نوار غربی، نواحی مرکزی و جنوب شرق وزش باد سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی می‌شود.

علی ملاشاهی در زاهدان اظهار داشت: امروز نیز همانند دیروز راسک گرمترین شهر استان شد اما دمای این شهر امروز حتی از 41 درجه هم فراتر رفت و به 41.2 درجه سلسیوس رسید.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: علاوه بر راسک امروز دمای 7 شهر استان نیز بالای 35 درجه بود و دما در نیکشهر نیز به مرز 40 درجه رسید.

وی با بیان اینکه همچنان روند افزایش دما در سطح استان ادامه دارد، افزود: افزایش دما پدیده غالب شهرهای استان تا پایان هفته است که هر چه به پایان هفته نزدیک‌تر شویم، میزان افزایش دما محسوس‌تر خواهد شد.

ملاشاهی در ادامه با بیان اینکه امروز در شهرهای شمالی در ساعات اولیه روز وزش باد، برخی نقاط گردوخاک داشتیم، افزود: جمعه و شنبه در زاهدان و دیگر نقاط نواحی مرکزی، جنوب شرق و نوار غربی وزش باد از سمت جنوب غرب سبب خیزش گردوخاک و کاهش دید افقی خواهد شد.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان در باره وضعیت سواحل جنوب استان نیز گفت: به علت افزایش شدت وزش باد بر روی دریا، دریای عمان به‌ویژه در نواحی شرقی مواج می‌شود. شدت وزش باد در سواحل نیز سبب بروز گردوخاک می شود.

وی افزود: وی اضافه کرد: در 24 ساعت گذشته ارتفاع موج دریای عمان به 120 سانتی‌متر رسید اما با وزش بادهای شدید بر روی دریا، این ارتفاع افزایش‌یافته و دریا مواج و متلاطم خواهد شد. دیروز نیز ارتفاع موج دریا به 95 سانتی‌متر رسید.

ملاشاهی درباره وضعیت دمایی شهرهای استان در شبانه‌روز گذشته نیز گفت: در 24 ساعت گذشته راسک با بیشینه دمای 41.2 درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر استان و زاهدان و خاش با دمای 12 درجه سلسیوس سردترین شهرهای استان بود‌ه‌اند.

منبع: تسنیم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین